Har inte provat paypal - men dom är ju etablerade nu så det lär ju fungera i alla fall. Det finns alltid problem med alla lösningar och det finns även stora kostnader om man kör på egen server istället för att tjänsten tillhandahåller SSL mm. Mina föräldrar har använt PayPal ganska länge nu, och det har verkat fungera bra. Vet inte riktigt hur det är med kostnaderna, tror att det kostar att överföra pengar från PayPal till bankkonto.Sv: Pay Pal
Paypal är en sådan tjänst där dom ombesörjer hela betalförloppet, har säkra anslutningar, tar kreditkort och liknande. Så nog kan du prova detta tycker jag.
Förutsättningen är nog bara att du registrerar upp ett konto, ger dom ditt kontonummer och du får en länk dit du skickar användaren. Vad det kostar eller vilket belopp som dras av ifrån ursprungsvärdet borde stå angivet på deras tjänst - annars föreslår jag ett mail till dom.
Om du väljer att köra paypal så berätta gärna hur det gick. Lycka till.Sv: Pay Pal
Har för mig att det är gratis att skicka pengar från kreditkort till andra, och ta emot pengar till sitt egna PayPal-konto. Sedan kan man skicka vidare de pengarna som från kreditkort, lr skicka dem till ett bankkonto men det kostar pengar(vet inte hur mkt).
// Mechy