För er som inte tar emot nyhetsbrevet är en spännande tävling presenterad. Ni kan läsa nyhetsbrevet via systemdokument - och en bit ner i vänstra sektionen. frågor: Är valfritt programmeringspråk = Vilket programmeringspråk somhelst i hela världen? Packa upp innerbär unzip - korrekt! Nu kanske det här låter dumt, men jag frågar ändå. Det första vad skrivet i vb.net Jag har tillgång till server 2003 så om du vill kan jag testa bidragen på den:) Linux/BSD + crontab + bash + unzip så funkar det så bra så, Ett komplement: Så, nu är tävlingen avslutad. Inte mer än ett bidrag skickades tyvärr in. Presentation kommer inom kort. Om det finns någon som i sista minuten är klara - skicka då in era bidrag omedel bums. hmm, Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Jag kommer snart sätta upp ytterligare förutsättningar och eventuellt förtydliga mig men jag tror att denna gång var jag tydlig nog. Sista inskicksdagen är 31/1. Bifoga hela projektet med källkod, instruktioner i skriftlig form samt programvaran till pellesoft via epost.
Lycka tillSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
phew, väldigt kort om tid om jag får säga.....
Som jag ser det är det ingen lätt uppgift, jag tvivlar att man kommer att hinna göra ett bidrag till dess, i alla fall de som har jobb/skola att sköta.
//Anna-KarinSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
med packa upp menar du då att tjänsten ska unzippa paketet?
ställa in intervallet själv ... I dot net finns det filövervakare, om man använder en sådan så er katalogen konstant under bevakning, är det ok?
det där med inte köra samma upppackning två gånger låter krångligt, ska jag hålla reda på vilka filer jag har packat upp tydigare? Sv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
2mbit är mys // R-musSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Filövervakare fungerar ypperligt
Man kan säker i registryt eller någon skriva in vad som sist kördes in och bara helt enkelt lagra datum och på filen då den skapades. Någon mer avancerad kontroll än så behövs inte.
Å svar på inlägget i vilket programspråk - som jag sa det spelar ingen roll vad man väljer, om det är c++, .net, vb6 eller vad det kan vara - huvudsaken att det fungerar och snurrar stabilt på en Windows 2000 eller om någon har tillgång till 2003 server för framåtkompabilitet.
Rörande kort om tid. Kanske är kort om tid men det kan inte passa alla. Jag tänkte göra tävlingar varannan vecka nu året ut för att hålla igång era hjärnor, kreativitet och uppfinningsrikedom. Man deltar om man kan och vill - det skall vara roligt å leva...
Fråga på - jag svarar efter bästa förmåga..
Otroligt, har redan fått in ett tävlingsbidrag - jättekul!
Hälsningar
/PelleSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Ska det vara en service som ligger och kollar om det kommer en ny *.zp fil till en speciell katalog?
När en sådan fil kommer ska den packas upp och läggas i en katalog som användaren bestämmer själv?
Rätt?
Med intervall menar du tiden mellan sökningen efter filen?
"som känner av om en viss fil placerats i en katalog" - Heter filen alltid samma sak?
Ska man kunna skicka upp den från nätet så du vill ha nån typ av ftpaktig hantering, eller är det bara att du lägger den i katalogen?
Dax att bygga (snart) ;) // R-mus
P.s vilket språk var det första bidraget skrivit i? D.sSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Det finns ett program att använda för .ziphantering, se http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SharpZipLib/Default.aspx. Finns säkert fler så tipsa gärna om varianter så finns det en bra källa med material att titta på.
Ja en service eller program som exempelvis varje minut eller varje timme - valfritt så letar den efter förekomsten av en zippad fil innehållande underkataloger osv. Den packas upp i den katalog man själv vill och som jag nämnde i nyhetsbrevet - skriver över ev befintliga filer.
Uppskickningen till servern har jag inte funderat på. Använder idag frontpage, men visst - ftp går lika bra eller kanske någon mottagande asp.net sida också för den delen ;-) det finns massa varianter. Bara att fundera och lista ut vad som vore mest praktiskt.
Grundideén är att slippa arbetet då man kanske skickar upp 10 eller 20 versioner per dag.
Lycka tillSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Sv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
rätt verktyg till rätt jobb... :)
Ooops, och om man läser kraven så ska det vara för w2k... :)Sv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
Dock är det inget måste men jag hade missat en förutsättning som kan vara bra. Det vore bra om man kunde ha ett val att alla filer skall rensas innan de nya skickas in.
Anledning - om man exempelvis tar bort en default-fil och tror den skall använda en annan istället och när projektet packas upp så ligger den ju kvar.
Ytterligare en person sägs vara klar och skall putsa rutinen lite. Hoppas att ni blir några stycken nu som skickar in era tävlingar. Jag fick respons på priser att ha med i kommande tävlingar och det är ju bara roligt om ni är många som blir inspirerade och engagerade.
<info>
Tips. Glöm nu inte att leverera allting så det går att köra i projektform så andra kan testa utan bekymmer. Inga fasta sökvägar och sådant.
</info>
Lycka till - vi ser med spänning fram mot era bidrag.Sv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
HälsningarSv: Ny tävling lanserad till alla utvecklargrupper
det verkar konstigt,
första dagen skickades in ett bidrag
+ jag skickade in ett bidrag
= 2 bidrag
eller ?
hör gärna av dig om jag har missat något när jag packade ner min
lösning, var något stressat att hinna skicka den i satt tid