Denna månad har varit otrolig. Adressen direkt till Nix är http://www.nix.nu/ tyckte mig inte se den i artikeln och den kan ju vara lättare att lägga på minnet än telefonnummret. Anfall är bästa försvar... ;-) Hej > Jag kan förstå att folk blir irreterade när man ringer, men då är det bara att snabbt > Jag kan förstå att folk blir irreterade när man ringer, men då är det bara att snabbt > säga att man inte är intresserad, tycker inte det finns någon mening med att vara otrevlig. Telefon försäljare
Tror jag har haft upp till tio samtal från olika bolag som vill erbjuda/sälja en massa.
och nummer upplysaren skvalrar om att mer hade det blivit om jag hade varit hemma mer.
Börjar bli mäkta ireterad på detta nu.
Har hört att det skall finas någon lista där man kan sätta upp sig för att inte få några sådnan hör försäljare till sig någon som vet något om detta?Sv: Telefon försäljare
Svara
Sv: Telefon försäljare
Sv: Telefon försäljare
www.shell.linux.se/tcm/temp/counterscript.pdf
/HåkanSv: Telefon försäljare
Fast man kan ju ha såååå roligt med dessa pojkar/flickor om man vill.
Bara att låta dem snacka för att sedan kallt säga att Nej, jag ska inte ha något men tack för att du ringde.
Driv med dem istället, du kommer att ha fruktansvärt kul en tid, sen tröttnar de, tyvärr.
//Anna-KarinSv: Telefon försäljare
Jag förstår inte varför man skall vara taskig och driva med folk som arbetar som telefonsäljare. Har själv jobbat som det, då jag inte fått jobb inom det området som jag utbildat mig inom, och det var inget roligt arbete (inget som passade mig) , men bättre än att gå på bidrag.
Jag kan förstå att folk blir irreterade när man ringer, men då är det bara att snabbt säga att man inte är intresserad, tycker inte det finns någon mening med att vara otrevlig. Sv: Telefon försäljare
> säga att man inte är intresserad, tycker inte det finns någon mening med att vara
> otrevlig.
Njaa.. När de ringer mig och jag säger att jag inte är intresserad så fortsätter oftast säljsnacket, man måste oftast säga det 4-5 ggr innan de hajar till. Ibland räcker inte det utan man måste lägga på medan de pratar.
Sen så tycker jag att jag har all rätt att vara otrevlig ifall en försäljare ringer mig kl 21:00 en söndag-kväll...
My two cents...
/FSv: Telefon försäljare
Om dom ringer klockan tio en vardag och söker mina föräldrar när jag ligger och sover
så är det ganska självklart att jag blir förbannad. Jag har dock aldrig varit vaken nog
att komma på något bra svar så jag säger helt enkelt som det är och slänger på luren,
sen somnar jag om.