Hej, under flera år så finns skrivklådan för att folk skall få skriva av sig lite annat än just bara programmering och det är jättbra tycker jag. Däremot förekommer det ibland inlägg av lite skarpare karaktär och det är väldigt svårt för mig att avgöra om det skall tas bort eller inte. Jag tycker personligen att man skall ha rätt att diskutera vad som helst eftersom vi lever i en demokrati och att ta bort saker för att det inte passar alla är synd.Lugnare samtalston i skrivklådan tack..
I stället är en del av ansvaret ert och därför vädjar jag att ni tänker lite på hur ni formulerar er i era inlägg. Det finns etiska regler som säger att man bör undvika för grova kommentarer, förtal och annat stötande.
Jag har fortfarande aftonbladets nedstängning av sitt forum i bakhuvudet och vill inte att det även skall hända pellesoft. Som ni vet så är det en del av hjärtat på denna sida att just kunna fråga, diskutera och "tänka högt".
Ha det i åtanke när ni skriver. Tänk även på att det finns en yngre generation som regelbundet förekommer på pellesoft. Så en vädjan, vårda ert språk.
Jag har inte för avsikt att stänga detta forum Anledningen är enkel. Efter ett tag börjar trådar dyka upp i de andra forumen istället så det är bättre att ha allting samlat på ett och samma ställe.
Pellesoft har även en policy som förklarar vad du får göra och inte, se "copyright & policy" till vänster.
Varma hälsningar
/Pelle Johansson