Blä. Min granne, som bor rakt under mig, väckte mig precis med en väldigt högljudd version av "Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske" av något vidrigt dansband. Till råga på allt så håller det så kallade "kyrkparksgänget" (traktens alkoholistgäng) till hos honom titt som tätt. Om de inte slutar inom 30 minuter så får man väl ringa farbror konstapeln. Hmm.. Undrar hur många varningar en person kan få innan han/hon blir vräkt? Det måste vara minst tionde gången detta sker med påföljande klagomål till hyresvärden morgonen efter. Vi har störningsjouren hos Uppsalahem, är någon störande så ringer man dem, de rapporterar då till Ua-hem dagen efter, vi upptäckte att det var bättre än att ringa lagens korta. Det där med grannar som slåss i trappen har hänt ett par gånger det också. Det finns två vägar att gå. Antingen ringer du det vaktbolag som har hand om störningar (vi har Securitas t ex), dock är dom måttligt förvirrade, men det spelar mindre roll, de brukar lösa biffen iaf. Annars knatar du ner till din lokala disconisse och hyr en riktigt enorm rigg, till och med den mest alkoholbedövade hjärna förstår att det är dags att sluta med festandet när dina fyra inhyrda 18 tums D.A.S basar får allt i porslin, glas och tavlor att rasa ner när din festglade granne ligger och försöker kurera sin baksmälla dagen efter (se bara till att göra det relativt tidigt och se för bövelen till att rikta dina inhyrda mirakel mot den vägg/golv som vätter mot det störande elementet för att minska lidandet för ej inblandade grannar. 10 minuters spelande brukar räcka).. Hmmm Sven-Ingvars låt trevlig låt att sjunga till men inte mitt på natten :)Dansbandsparty mitt i natten.
Nej, nu skal lajg tillbaka til lsängen och försöka ignorera klagosången som dunkar i mitt golv.Sv: Dansbandsparty mitt i natten.
Lagens korta tror jag inte rapporterar till hyresvärden om det varit bråk eller annat som stört.
Fast får jag välja så väcks jag hellre av hög musik än grannar som slåss i trappen.
//Anna-KarinSv: Dansbandsparty mitt i natten.
Sv: Dansbandsparty mitt i natten.
Jag har använt mig av metod två en gång, funkar mycket bättre än metod ett.. Vakternas gnäll gör att det är tyst den kvällen/natten, men om du fixar fram något som får hans baksmälla att bli kvantifierad med 100 gånger så brukar han/hon/de fatta vinken.Sv: Dansbandsparty mitt i natten.