Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedersta våningen. Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller. När vi är inne på ämnet, kan jag bidra med nåt som jag tycker är en riktig höjdare!Dagens skratt.
Plötsligt hörde jag ljudlösa steg från trappan, och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde.
Förfärad sprang jag mot hamnen för allt jag hade och köpte en tågbiljett för resten.
Båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa och några sekunder råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en rostig spik.
Jag hade kommit till en öde ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna.
Utan att röra mig gick jag fram till en hydda, sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret. Därinne låg fem uppätna mackor utan pålägg. Jag plockade bort skinkan, åt upp mackorna och fortsatte min vandring in i djungeln.
Plötsligt stod jag öga mot öga med tre lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, och det tredje med mitt näst sista. Sedan lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och sköt det andra.
På stadig fot traskade jag vidare och föll ner i en tom fallgrop där det fanns en rasande tiger. Nu hängde mitt liv på en tråd och på den tråden klättrade jag upp.
Mina ben var fortfarande paralyserade av skräck när jag raskt sprang ner till stranden. Där skrek jag så att det eka och i den ekan rodde jag hem.Sv: Dagens skratt.
Fördelar & nackdelar med Wife 1.0
Förra året uppgraderade en god vän till mig Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program.
Han märkte även att Wife 1.0 genererar så kallad Child-Process som kommer att kräva ännu mer prestanda av systemet i framtiden.
Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller i produktinformationen, men andra användare av Wife 1.0 har visserligen varnat för dessa fenomen av applikationen.
Men inte bara det, Wife 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka andra systemaktiviteter.
Han har upptäckt att andra program så som Pokernight 10.3, Beerbash 2.5 och Pubnight 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelandet ”DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD” uppstår, fast det har gått att köra dessa program tidigare.
Vid installationen har man dessutom ingen möjlighet att välja bort vissa oönskade Plugins som t.ex. MotherInLaw 55.8 och BrotherInLaw betaversion. Dessutom är programmets utformning väldigt fattigt på funktioner. Några förbättringar som han gärna skulle vilja se i Wife 2.0 är:
 En ”påminn mig inte igen” knapp
 En minimeringsknapp
 En installationsguide som kan avinstallera Wife 1.0 utan att ta bort vissa resurser ifrån systemet
Jag har själv beslutat att undvika dessa problem i Wife 1.0 genom att hålla mig till Girlfriend 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0, du måste avinstallera Girlfriend 1.0 först.
Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna ska dela på komponenterna. Man tror ju att de ska ha fixat en så dum bugg nu.
För att göra det hela ännu värre så funkar inte avinstalleringen av Girlfriend 1.0 något vidare, den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet.
En annan mycket irriterande sak att tänka på är, att alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden popup-meddelande om fördelarna att uppgradera till Wife 1.0.
Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker att installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerar Wife 1.0, kommer Wife 1.0 att radera alla MsMoney filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 igen p.g.a. för lite tillgångar i systemet.
För att undvika ovan nämnda bugg, försök att installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande Shareware program som t.ex. OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Wife 1.0.
En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 via en Internetprovider under falskt namn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas ner.
Det som var extra roligt med den här var att när jag läste den första gången gick jag på Högskolan i Gävle. Det var en kille som hade sänt in den som inlägg i ett kurs forum. När man började läsa hade man inte en tanke på att det kunde vara nåt annat än nåt seriöst. Innan det kopplade minns jag att jag tänkte "Vilket jäkla skit program, måste vara nåt program till UNIX eller nåt liknande" :-)
Men sen skrattade man riktigt gott (fast man är tjej!), den har onekligen sina poänger.
Kristina