Varför tänkte inte Pelle på oss som använder Mozilla när han utvecklade nya Pellesoft? Sidan är inte alls vacker i Mozilla och det tycker jag han ska ändra på. Nån som tycker att jag har rätt eller fel? Mozilla är ju ändå den bästa webbläsaren även om inte alla har upptäckt det ännu. ;-) Hej, den nya sidan ÄR anpassad för mozilla, netscape, explorer m.fl. Däremot ser jag efter sista ändringen att det har blivit fel på framsidan. Däremot är de undre sidorna korrekt presenterade. > <b>om den nu är bäst , varför kan den inte visa sidan på rätt sätt då?</b> jo fast eftersom IE iaf har en 90% av browser marknaden nu , så är den ju defacto standard , må hända att det finns en annan officiell standard som fungerar fint. Många är bra på att klaga, få är bra på att komma med konstruktiv hjälp. Jag hade små bokstäver på headern som resulterade i massa fel. När headern ändrades blev det ett 80-tal. Du är bäst Pelle, ha överseende med de som klagar. Enligt mig Sveriges bästa webbplats. Nu är framsidan till slut ändrad. Det var ett fel som jag hade missat. Som jag ser det ser siten ut precis lika dan i alla webbläsare- rätta mig om jag har fel. Såhär ser förstasidan ut i Opera 7.11: http://www.datavaxt.se/temp/psopera711.gif Då undrar man: vad skiljer den mot Explorer 6, netscape 7.1 samt mozilla 1.6 där det visas precis som det skall? Här vore det vääääldigt intressant om någon kunde hitta vad som skiljer i html-koden som inte gör att även den 4:e webbläsarens egenheter om att tolka html-kod fungerar. Pelle, flikarna högst upp ligger lite konstigt, det är väl det som skiljer sig.Nya Pellesofts design
Sv: Nya Pellesoft
Viktigast att komma ihåg är att siten är under utveckling så det är ingen idé att rapportera in eventuella fel just nu. Det finns hundratals saker jag har på att göra listan. Men när jag är klar med några av sektionerna kommer jag att be om hjälp för att hårdtesta och rätta till allting.
För er som missat den nya versionen är adressen http://dev.pellesoft.se - logga in med ert lösenord som vanligt. E-postadress skall inte anges.Sv: Nya Pellesoft
Därför att webbsidan inte är korrekt. Vad var det nu Vem: hittade? Flera hundra fel.Sv: Nya Pellesoft
men faktum är (hur man än vrider och vänder på det och joddlar om standarder) att många är vana att koda bara för IE (ja det är dålig kod och sunkiga koders etc etc)
och eftersom verkligheten iaf ser ut så , är det då inte ganska dåligt att det finns browsers som inte klarar visa en väldig massa sidor på det sättet de var tänkta att visas?
om jag som användare skulle köra NS tex , och surfa in på en sida som ser ut som skit i NS , så inte tänker jag "jävla skit koder/designer som gjort denna sidan" , jag personligen skulle spy på browsern som inte klarar visa sidan som den var tänkt att visas när de som gjort browsern är väl medvetna om hur verkligheten ser ut..
jag kan köpa att man inte ska skriva dålig html och att man borde kunna få browsern att visa html enligt standard ,
men borde inte en browser by default ta hänsyn till hur det är på riktigt och inte hur det är specat på papper ??
//RogerSv: Nya Pellesoft
Jag säger inte att jag inte skall vara bättre men när man tittar på de största sajterna på nätet så ser det bra mycket värre ut än på nya pellesoft. Jag är en person och andra består av hela staber. Så om några är intresserade att rycka in så gärna för mig, då slipper vi allt tjafs i framtiden.Sv: Nya Pellesoft
De som klagar kan inte prestera det du har gjort, en fantastisk samlingsplats för oss som programerar vb, asp mm. som vi nu även använder för att ventilera våra övriga åsikter via "Skrivklåda"
Kämpa på, ser fram emot nya Pellesoft.
"Även solen har fläckar"Sv: Nya Pellesoft
/JohanSv: Nya Pellesoft