Dom är kräsna,vill hellre ha nunnor. Mer, mer!! Nu pluggar du - annars blockar jag din ip! Isbjörnar --> Arktis Håkan, ditt svar var helt nödvändigt för att jag skulle fatta :-) Biologi var inte mitt favoritämne, och inte heller geografi gillade jag...därav den sena aha-upplevelsen :-) Jao...där var det besvarat...... Ett alternativt men svårbevisat är svar är: Mamma mask,Pappa mask och Lillebror mask kröp över en väg. Om en mask delas mellan vissa segment så överlever båda delarna... Svaret är mycket enklare. Men mitt svar är korrekt, speciellt om en av maskarna blev överkörd på överfarten... Angående maskfamiljen så kan man gissa att det finns ett äldre syskon med, Ang. maskengåtan...Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Sen är jag ganska säker på om du åker ner till Sydpolen
och hämtar en pingvin så kommer isbjörnen att käka den.
På Skansen var det en pingvin som förirrade sig in till isbjörnarna
och den strök med,frågan saknar relevans ;-)Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Jag har tenta, och jag vill inte plugga. Det enda sättet jag kan acceptera att jag inte gör det är att göra något annat vettigt...Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
/Pappa pelleSv: Gammal men kan vara ny för andra....
Pingviner --> Antarktis
Arktis <--> Antarktis = Jä...ligt långt emellan...
Blir svårt att äta pingviner (även om de säkert gärna skulle).
Såg att Svenpon redan svarat... :-)
//HåkanSv: Gammal men kan vara ny för andra....
Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Typisk fråga där många blir fundersamma.....när svaret ändå är så relativt lätt...Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Det finns inga pingviner kvar för att isbjörnarna redan ätit upp de som fanns och därmed inte kan äta pingviner längre....Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
När dom kom över på andra sidan sa Lillebror mask "Nu är Vi över alla fyra"
Hur kunde det komma sig ?Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Lillebror Mask kan inte räkna !Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
då ju lillebror är just lillebror.
//Håkan Sv: Gammal men kan vara ny för andra....
Mamma mask födde en mask. Denna mask växte upp och gjorde mamma mask på smällen. Mamma mask födde nu en till mask, nämligen lillebror mask vars storebror också är Pappa mask.