Läser lite nyheter på IDG hemsida om alla stämningar och hot som SCO har kommit med under årens lopp om att dom är ägaren till delar av Linux och måste betala en licens till dom för att köra det. Linux och Open Source hotar många företag som tappar andelar av marknaden till Linux. De är ganska desperata vid detta lag. Hur ska de kunna motivera ett företag att det ska betala skjortan för ett operativ när de kan tanka ett gratis på nätet...SCO = Konstigt företag
Det är vad jag har uppfattat.
Det som är det sjukaste är att SCO inte har lämnat fram någon kod som bevis som har stulit från Unix och finns nu i Linux.
Läste sen en annan artikel där SCO visade upp koder från Unix och Linux men en expert skrev att en del av koden skulle inte fungerar så det skulle inte vara i linux samt att en del koder kommer från Unix men den var åxå en licens att man får använda den gratis.
Ju mer jag läser ju mer undrar jag vad dom håller på med.
Det verkar som deras affärsidé är att stämma så många förtag som möjligt och sen ta kåll på Linux och GPL.
På tal om GPL så säger SCO att det hotar programindustri och hjälper dom "elaka" länderna att göra mer elaka saker eftersom dom kan komma åt program som är förbjuden att sälja till.
JISSES vad kan man säga.Sv: SCO = Konstigt företag
Jag misstänker skarpt att SCO inte är ensamma om denna aktion. Känns som om det är fler företag inblandade som samarbetar för att störa och skrämma Open Source gemenskapen till att dra öronen till sig. Alla dessa stämningar måste kosta miljoner.