Måste bara säga "starkt jobbat"! Har själv nyligen börjat träna (2 månader sen) och det är tufft i början men ganska snart så kommer man in i det och kan inte vara utan.. :) Ja, Pelle han är inte dum han! =D Vad har jag gett mig in på?
Jag slängde upp en fråga förut om vart man kunde söka fondmedel till ett träningskort och snäll Pelle betalade ett kort åt mig på Friskis & svettis.
Nu har jag dragit iväg min stackars kropp på tre pass och den protesterar å det grövsta," röra på sig, näe, fy bubblan" säger den, fast ändå en stund senare så säger den att, "Jooo, det var nog rätt skönt att få röra på sig ändå"
Nåja, mitt mål är i alla fall att övertyga min kropp om att detta med att röra på sig inte är så dumt ändå. Även om man blir trött och får träningsvärk så är det ändå skönt att ha gått iväg och tränat, lite tråkigt att jag får gå ensam, men när ingen annan vill hänga med så får jag "Gilla läget" som de säger.
Testade mitt livs första spinningpass någonsin idag, jobbigt, urjobbigt, men jag körde hela passet, även om jag inte stod upp alla gånger, men jag gav i alla fall inte upp.
Det var två darrande geléklumpar som klev av cykeln efteråt.
Puzzar till Pelle som så sjyst betalade, vilket jag inte hade räknat med.
/Anna-Karin,
som samlar sina återstående krafter till lite kvällskodande..Sv: Vad har jag gett mig in på?
Jag kunde inte träna i lördags och man blir kinkig bara man missar det en gång...
Lycka till i fortsättningen! Och spinning-pass är jobbiga.. :)Sv: Vad har jag gett mig in på?
Får önska lycka till med träningen, eftersom jag tycker att det var något av det bästa som jag har börjat göra. Tränat mellan 2 och 4 gånger i veckan de sista 5 åren - och oj snacka om att kroppen mår bra! Saknar det direkt om jag är på semester eller iväg någonstans där mitt gym inte har filialer... Mitt tips är väl att testa massor - och gör det du tycker är absolut roligast, eftersom det underlättar att släpa sig dit.
Min egen erfarenhet är väl att det är lättare att masa sig iväg till pass än till styrketräning, men det finns säkert instruktörer som du kan få låna en timme för att visa dig alla maskiner (om man är själv brukar det innebära ordentlig träning också, vilket annars är rätt dyrt om man ska betala en tränare för att följa med runt).
Lycka till! =D
/Emma