Samlat alla mina programmerings projekt på ett och samma ställe: För vissa mappar i XP osv finns det en desktop.ini fil. Ett exempel på en sådan: hur är det med den där förbenade filen thumbs.db eller vad den heter... fatta vad irriterande att hitta den lite överallt... <b>hur är det med den där förbenade filen thumbs.db eller vad den heter... fatta vad irriterande att hitta den lite överallt...</b> Blir så djä.. glad när Ni snackar Mb. jag fattar inte!? Baserat på projektet jag jobbar i nu (C++, 9 miljoner rader kod, tar sex minuter att flytta via ett 100mbit nätverk mb stort) så saknar jag 64-tiden, föregångaren till "mitt" projekt finns nämligen till C64 det tar 8kb i anspråk och i stort sett all funktionalitet som behövs finns (förutom blåtand)... Alla personliga projektHar städat hårddisken
* 310 MB
* 6526 filer
* 1240 Mappar
Då är det ju en del dubletter, Access database och så vidare.
Men kommer inte var kul att gå igenom det. Får göra som jag brukar. Skapa En old katalog flytta allt dit och inte tänka på det något mer. Kan ju inte ta bort det ju. ;o)Sv: Har städat hårddisken
<code>
[.ShellClassInfo]
InfoTip=@Shell32.dll,-12688
IconFile=%SystemRoot%\System32\mydocs.dll
IconIndex=-101
</code>
Detta innebär att Windows söker igenom mappar som visas i utforskaren. Hittar den desktop.ini läser den in resurser från angivna filer.
Jag frågar mig om man då spara prestand genom att ta bort alla desktop.ini?
Hittat en som tar upp lite om det de:
http://www.cpcug.org/user/clemenzi/technical/WinExplorer/desktop_ini.htmSv: Har städat hårddisken
WSFtp är ett annat program som irriterar eftersom det loggar i en loggfil i varje katalog som berörs av upp/nedladdning, snacka om jobbigt...
Det senare går säkert att stänga av, men arggghhh (det ska ju inte behövas) enklare då att kasera programmet och använda annat CuteFTP eller SmartFTP är bäst.Sv: Har städat hårddisken
Cache av förhandsgransking av bilder, du kan ta bort filen, men den skapas igen nästa gång du förhandsgranskar bilder i den mappen. Om du inte vill ha den kan man stänga av funktionen, men då måste "thumbsen" skapas varje gång.
/JohanSv: Har städat hårddisken
Den männskliga hjärnan är fantastisk "minne" Vem sjöng Vildanden sång ?
Min hjärna plockade det direkt . Vem var det ?Sv: Har städat hårddisken
Är det bra att källkoden är fet?
*saknar amiga tiden*
Tjena - PeterSv: Har städat hårddisken
Sv: Har städat hårddisken
109 MB 2491 Filer, 345 Mappar
Alla arbetsprojekt inklusive backups, DB, uppdateringar..
816 MB 4476 Filer, 416 Mappar mycket är zippat.
Och då rensade jag rejält nyligen ! :-)
Glömde nästan 197 MB Zippad Backup Source :-))
Hm.. Bör nog städa bland arbetsprojekten i alla fall innan jag tappar bort mig totalt :-))