Nu har dom kommit överens om(EU) att det är fritt fram att övervaka vår Inettrafik. Inte bara det, i Sverige verkar förmögenhetsskatten försvinna på bekostnad av alla med mer än 21200:- / månad. Dessutom är det en svensk som är med och stödjer förslaget om internetövervakning, Thomas Bodström heter han visst.... Ja Trash du får inget mothugg av mig,vem det vara månde som tror att Inte för att jag förstod vad förmögenhetsskatten hade med saken att göra... Kan SvenPon som verkar vara så insatt i ämnet berätta vad detta med överflödsinfo innebär?! Det känns väl som om Al-Qaida inte bryr sig nämnvärt om det där, om de vill så lyckas de nog ändå. Och besides vad säger att de inte har samma säkerhetstänkande som vårt Svenska försvar, där flyttbara media används som enda kommunikationsväg mellan två personer när det gäller känsliga data (åtminstone inom MUST och på vissa avdelningar inom FHK) utan någon kommunikationsutrustning kopplad till inblandade arbetsstationer.Hur knäpp får man vara !
Kvalificerat bull.Finns överhuvudtaget inga bevis på att man löst ett enda
terroristbrott med hjälp av kunskap om IT trafik.Det är Du och Jag som hamnar
i klisteret pga sk. överflödsinfo.Jag har alltid varit skeptisk mot Orwell syndromet
men det finns tydligen såna virrhjärnor som tror att det går att skapa.Sv: Hur knäpp får man vara !
"såna virrhjärnor" sa Bill.....Sv: Hur knäpp får man vara !
man fångar terrorister genom att avlyssna IT och telefoner är virrhjärnor.
Nu skall ju förmögenhetsskatten bort, jag bryr mig inte, bara man samtidigt säger
vad som skall bort. Förutsätter att det blir balans Kredit Debit utan luftpengar
och att man inte tror att balans inträder med automatik.Sv: Hur knäpp får man vara !
Svenskst Näringsliv föreslagit att förmögenhetsskatten skall finansieras med en något högre bolagsskatt. Kanonbra lösning tycker jag (även om jag är företagare själv)...Sv: Hur knäpp får man vara !
Idag lyssnar man ju på signaler i luften, har vi överflödsinfo även där? Luftburna signaler har ju också en begränsning beroende på bandbredd, frekvens, sändare, mottagare etc.
Vidare så argumenterar Ni att det inte finns några belägg för att man har hindrat terroristangrepp genom avlyssning på Internet. Tror Ni verkligen att Sveriges regering skulle gå ut till allmänheten och berätta detta?! Det borde väl kunna klassas under nationell sekretess, tror Ni inte?
För att ha varit officer inom marinen, vad jag förstått av ditt visitkort, så verkar ni veta föga om hur försvaret fungerar.Sv: Hur knäpp får man vara !
Sen att viss internettrafik redan övervakas i största hemlighet är ju en annan femma.