Nu behöver jag moralisk stötning. Det gäller parkering i Zonområde. *LOL* Anhåller om ett seriöst svar :-) Du ska inte ha böter för det. När jag läst körkortsteori under gymnasiet gick vi igenom just exakt det. Det längsta man kan stå kvar på samma sida av gatan är om man ställer bilen precis i slutet av månaden och det är en helg emellan, det blir typ fyra-fem dagar. Bra Niklas jag förstår att jag har rätt, men vilket djä... krångel för att dessa P-nissarna är helt sjuka i huvudet. Jag parkerade en gång min mc åt fel håll för att gatan lutade så mycket och för er som har hoj vet att det är jobbigt att dra den baklänges i uppförsbacke - men nä, 700 spänn blev det trots att jag stod i p-ruta. Men eftersom gatan var enkelriktad uppstod detta att man inte får stå med fordonet mot körriktningen. Det kostar på om man ska bo i stora huvudstaden. Känt sedan många år att där finns Sveriges nitiskaste, grinigaste och besvärligaste p-nissar. >Finns bara ett sätt att lösa problemet, påverka politikerna. >P-nissarna är helt sjuka i huvudet. Jag parkerade en gång min mc åt fel håll för att gatan lutade >Men det finns ställen här i Sverige där man tycker att folk som parkerar sin bil är trevliga och har även skippat löjliga p-avgifter.Zonparkering ### gr.........
Princip På udda datum skall jag parkera på en sida och jämna den andra.
Nu har jag och hundratals andra fått parkeringsböter på min hemmagata.
Den 31/3 parkerade jag på rätt sida. Den 1/4 parkerade jag på samma sida och fick böter.
Det är andra gången det har hänt , överklaga och stå i,måste först betala in och
sedan överklaga,har inte fått tillbaka några pengar är.
Det djä.. är att man hamnar hos kronkalle om man inte betalar in.
Vad anser Ni att jag skall göra,har jag gjort fel ?Sv: Zonparkering ### gr.........
Min Doge har jag klar i mitt garage,men det gäller min sambos Porche
som jag är ute och fräser med på sena nätte och raggar 17 åringar, båda könen ;-).Sv: Zonparkering ### gr.........
Sv: Zonparkering ### gr.........
parkeringsnissar inte gått samma kurs som du.Det går alltså till Kronofogden
om jag inte sätter igång en dj.. process eller betalar.Sv: Zonparkering ### gr.........
Betala p-bot måste man alltid, överklaga får man göra sen och ja, jag håller med om att dom är sjukt griniga och definitivt beskyddade från allsköns regler så dom är helt oåtkombara - spott, frust och svär - det kostar jag på mig att säga.
En p-bot är befogad när man står ivägen, men dom "jagar" pengar och det tycker jag är moraliskt oförsvarbart. Du anger ett tydligt exempel på detta, dom vet att det var en tricky zonparkering detta datum och därmed åkte dom ut och gjorde razzia. Ring Aschberg!Sv: Zonparkering ### gr.........
Men det finns ställen här i Sverige där man tycker att folk som parkerar sin bil är trevliga och har även skippat löjliga p-avgifter.
Finns bara ett sätt att lösa problemet, påverka politikerna.Sv: Zonparkering ### gr.........
Kvalificerat Bull ! Lär P-nissarna att det kan komma två datum med udda datum !Sv: Zonparkering ### gr.........
Den historien kommer jag ihåg. Det var ju 1999 eller ?Sv: Zonparkering ### gr.........
"Nice to heare" Men i min lilla by söder om Sthlm har dom rekryterat "babianer"
Iofs ett bra iniativ men Vi pallar inte för "babianer" i alla funktioner !
Sen blir jag förbannad att meteorolgerna alltid berättar hur det blåser i byarna.
Hur mycket blåser det i städerna ?