Hjälper min far att hålla igång en ganska enkel webbsida för golfklubben han är ordförande i. Vi håller den ännu på en ganska basic nivå, men de har ändå lagt en önskan om en gästbok. Det finns färdiga gästböcker här som var en tidigare tävling på pellesoft. Se systemdokument/tidigare tävlingar. Jag vill bara varna för gratis gästböcker som man bara länkar till (Jag menar inte script utan färdiga lösningar) Precis, jag kan inte använda ASP, det kostar för mycket, så Pelles tips funkar inte. Om du har en bra, gratis gästboks-kod så kan jag lägga upp den på min server. Mysql-db eller access går bra. De förslagen hade jag faktiskt inte tänkt på!Gratis gästbok
Naturligtvis skulle jag kunna lära mig ASP och skriva en gästbok själv, men då det kostar typ tio gånger så mycket för ASP-möjligheter på servern så är det inte aktuellt (åtminstone än).
Efterlyser därför en bra, gratis gästbok som kan integreras ganska snyggt på en sida.
Sidan är f.n. uppbyggd med tabeller, och om man skulle kunna peta in gästboken i själva sidstrukturen (man anger kod före och kod efter, typ) är det naturligtvis jättebra. En annan fördel är om reklamen för det bolaget som "äger" gästboken är ganska diskret (eller inte alls finns).
Jag har kollat på fizbox.com, och det verkar riktigt lovande, men jag har ingen erfarenhet alls av sånt så jag efterfrågar något annat förslag eller kommentarer på sidan. Verkar den vettig?
Något tips?Sv: Gratis gästbok
Sv: Gratis gästbok
Kolla in http://www.olzzon.se/ där finns en gratis gästbok.
För om jag har förstått dig rätt så har du/ni inte tillgång till asp på servern, eller?
Annars finns det drösvis med gratis gästböcker att ladda hem.
www.gruvsjo.com har också en hel del gästböcker, både i asp och php.
//Anna-KarinSv: Gratis gästbok
Det finns program som letar upp och lägger in massa reklam i dom så det blir mycket skit i domSv: Gratis gästbok
Den lösning som finns på olzzon.com var visst stängd, så det var inte mycket att hoppas på... sidan såg väl lite halvdan ut också. Tror det blir till att testa den där fizbox.
Och angånde spam-grejen: Medveten om det, men jag får administrera den, så får vi se hur det går.Sv: Gratis gästbok
Sv: Gratis gästbok
Onkelborgs förslag är väldigt vänligt, men frågan är om jag dels kan med eftersom det trots allt är en förening, och dels vad föreningen tycker om det. Ett gratis hotell överhuvudtaget med ASP-stöd är dock ett alternativ, och då har jag ju möjlighet att bygga eller bygga om gästboken själv.
Kanske återkommer så småningom.
Tackar!