Här kan du kolla hur säkert saker är med lösen på webben. jag är också på level8 ... den är lite klurig, ska nog gå att lösa iaf. Jävla 8an... Jag kom till level 10 + eller vad det nu var där uppe... Fastnade sedan när man skulle gissa ett nummer på, jag tror det var, 12:an. Tog ungefär en bit över en timme att komma dit... :) Level 13 nu, vet hur man gör på den , men har inte tid... Tråkigt att det är så javascript-baserat... Jag är på nivå 14 nu och ska ta ett break. Håller med om att det är tråkigt med allt javascript baserat. Det är ju inte så att det inte går att lösa, men det tar en massa tid. =) Det här var kul, tyvärr är jag inget vidare på javascript och webbrowsers...någon som kan ge en ledtråd på level 5 via imail? *pinsamt* Och för att Hultan inte ska få massa onödiga svar så kan jag berätta att det hjälpte... =) Japp det hjälpte gott...efter det har det gått väldigt smidigt, just nu sitter jag på level 15 och river mitt hår. Har någon tagit sig förbi den? (vill inte ha tips ännu, bara undrar...) Det var inte så lätt detta... kommit till level 10 på den första och level 4 på try2hack... Går det lösa 8:an på nån vettig väg? Min lösning känns som lite fusk... "vettig" beror väl på vad man menar, det handlar om att försöka komma till nästa nivå. Testa dina hackerkunskaper:)
http://scifi.pages.at/hackits/
OBS, det är inte kul om folk postar lösningar nu till höger o vänster!
Även om JAG skulle vilja det hehe
/BSv: Testa dina hackerkunskaper:)
Sv: Testa dina hackerkunskaper:)
Det ligger ju på en Apache, funderar på om man kan hämta en directorybeskrivning, men då kan man ju hämta alla andra också... måste fundera mer.
En lite roligare finns på
try2hack.nlSv: Testa dina hackerkunskaper:)
Tyckte själv den var jävligt klurig förhållandevis länge.Sv: Testa dina hackerkunskaper:)
Det är det som är roligare med try2hack, att man inte är låst till javscript
Anågende level15. Jag har tidigare löst en nästan exakt likadan, jag vet precis hur man gör, så det är helt klart möjligt. Kan ju tipsa om att man i regel inte klarar sig med bara de program man har installerade innan...