Jag har gjort affärer med en person som förmodligen lurat mig. Han påstår han inte kan skicka grejerna för att han tillfälligt bor i en annan stad och grejerna är hemma. Om han och du har Telia så kan man använda FriendFinder. Dock kräver det hans godkändande innan du kan se hans position. Nog jävligt tufft utan kontakter på hans operatörs kundtjänst, om du blivit lurad så är nog en polisanmälan på sin plats. Om du har papper på affären så kanske fogden kan hjälpa till?? Jo, polisanmälan har dykt upp i mitt sinne. Går du till polisen så kanske dom kan fixa det åt dig, jag gjorde en anmälan ang. bedrägeri... tog bara 3 år innan dom fixade det :-) Som Leif GW Persson så vackert yttrade det i media "Man skulle kunna halvera den svenska poliskåren och fortfarande behålla samma effektivitet" Mina tre erfarenheter av polisen:Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
Finns det något sätt för mig att kunna ta reda på i vilket område i Sverige han befann sig vid vårt senaste samtal? Kan jag på nåt se om han talar sanning och inte är hemma i sin egen ort?Sv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
http://mydofmember.teliamobile.se/shopdisplay/2000/00/00/07/dd/web2542.html
ThomasSv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
Sv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
Hur går en sådan sak rent praktiskt till? Ingen jag frågat i min närhet har polisanmält någon tidigare.Sv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
Polisen i sverige är nog det mest ineffektiva jag någonsin varit med om.Sv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
Sv: Kan man se varifrån ett mobilsamtal kommer?
1. Får min cyckel stulen. Ringer till polisen någon månad senare och vill komma dit och titta om de har fått in min cyckel. De vill inte att jag kommer dit med motiveringen att jag får väll ut pengar på fösäkringen.
2. Får inbrott i bilen. Åker till polisen och en polisman tittar på bilen och konstaterar att jag har fått inbrott. Han sticker ett papper i handen som jag ska fylla i och sedan försvinner han. Då jag fyller i pappret har jag några frågor. Går in i lokalerna för att leta efter polisen, hittar honom efter ett tag sitta och spelandes kort på datorn. Flera andra personer som fått bilinbrott stod och väntade utan att fått hjälp.
3. Blir en kväll uppringd av en bilfirma som påstår att de har min bil och mig på film då jag stjäl delar från deras bilar. Stämningen var olustig och de ville inte svara på vilken firma de ringer från. Som tur var var det ett pucko som ringde som inte hade hemligt nummer så det gick lätt att få fram varifrån de ringde. Ringde dan efter till polisen och de var inte särskillt hjälpsamma utan tyckte att jag skulle åka dit själv och reda upp allting. Väl där kunde de visa upp filmen och jag kunde snabbt konstatera att det inte var jag eller min bil som var på filmen.