Trodde Ni förmodligen inte att en genuin sosse som jag skulle skriva. Säg inte att Sven plötsligt står för både globalisering och kapitalism? Men för den skull har jag inte frånsagt mig social rättvisa och att detta åstadkommer <b> >Aldrig hört talas om dessa. <b>Sådan är Kapitalism,ingen hör en fattigs bön,det är dom rikas paradis MEN !</b> >och är skriven på ett lättförståeligt språk. <b>mmm ! pass dig ! fö läser jag inte bullshit som är speciallbeställt.</b> >och är skriven på ett lättförståeligt språk. >av insnöade svenska Vad har vi för glädje av att polens unga har råd att köpa en Volvo, Saab eller Ericsontelefon om företagen inte längre är svenska? >och är skriven på ett lättförståeligt språk. *LOL* snacka om att göra bort sig i skrift (anonymt) *LOL* Tönt ! MK + PB = sannt <b> Säger som Stenmark "Int lönt förklara för dom som int begripp" Fö övrigt tycker jag att annonyma "töntar" skall krossas med alla medel. >*LOL* snacka om att göra bort sig i skrift (anonymt) *LOL* Tönt ! MK + PB = sannt <citat> Om vi låter alla pensionärer jobba gratis (de får ju ändå sitt bidrag) så blir detta billigare än vad outsourcing till låglöneländer blir. De är nu så många att det skulle täcka stor del av landets behov och de skulle inte behöva slå ihjäl massa tid på onyttigt tjafs som Bingolotto eller dyligt.Outsourceing är bra för Sverige !
Jooo därför att tex Polen Ungerns unga börjar tjäna pengar.Då har dom råd att
köpa högteknologi kvalitetvaraor från oss.En Volvo en SAAB en Ericsson telefon mm.
Vårt problem är att styra våra unga att ta utbildning/jobb som handlar om högteknologi
och inte nån djä.. flumvänster jobb som socialsekreterare och annat bull som
finns att välja på.Som det är idag är det åt helv.. fel prioritering på utbildningslinjer.Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
Trodde aldrig att han skulle få upp ögonen för högerpolitik.... :)
/MichaelSv: Outsourceing är bra för Sverige !
man med att kommun och stat beskattar sina medborgare efter förmåga.
Att nåna djä.. girigbukar/skurkar lockar hit Polacker för att jobba svart utan något
skyddsnät kommer Vi aldrig att acceptera.När kapitalism går ut på att utnyttja andra
människors låga försvarskapacitet,då djä.. skall girigbukarna brännmärkas.
När man outsourcar från Sverige skall lönerna ligga i topp på det landets löneskala.
MK vad tycker du om dom NordKorenaska sömmerskornas förhållande i Tjeckien ?Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
MK vad tycker du om dom NordKorenaska sömmerskornas förhållande i Tjeckien ?</b>
Aldrig hört talas om dessa.
Och det där med utnyttjande, det är där demokratin och liberalism kommer in...
Näää typiskt skygglapparna är på.Det gäller idag 200 Nordkorenska sömmerskor
jobbar åt en Tjeckisk girigbuk och syr damunderkläder till Italien.
Dom jobbar under slavförhållande och är inlåsta när dom inte arbetar 2004-04.
"Sådan är Kapitalismen , ingen hör en fattigs bön , det är dom rikas paradis MEN !"Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
Nej, sådan är inte kapitalismen.
När du ändå tar upp saken så kan du ju alltid läsa Johan Norbergs underbara bok
"Till världskapitalismens försvar" - Kom ut för några år sedan, innehåller
ordentligt med källhänvisning och är skriven på ett lättförståeligt språk.
http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175664917.pdf
Varsegod, gratis och bra.
/Michael
Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
Djä... förolämpling , Jag vet ! Ni som har svårt kan läsa detta.
Mycket värre påhopp än jag brukar skriva i klartext !
Bara att skriva så,visar på förakt,inte bara mot mig,det finns många många som läser.
mmm ! pass dig ! fö läser jag inte bullshit som är speciallbeställt.Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
Boken var ett svar på åtskilliga skrifter oftast skrivna av insnöade svenska
globaliseringsmotståndare. "Bullshit"? - Varför det?
Och jag menade att den är enkel att läsa även för gemene man, du behöver inte
vara bildad ekonom för att förstå vad som menas, men visst, tar du det som en
förolämpning så varsegod...
>men visst, tar du det som en förolämpning så varsegod...
Skiter väl i mig,jag är hårdhudad,du förolämpar tusentals läsare
Djä... förolämpling , Jag vet ! Ni som har svårt kan läsa detta.
Mycket värre påhopp än jag brukar skriva i klartext !Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
>Djä... förolämpling , Jag vet ! Ni som har svårt kan läsa detta.
>Mycket värre påhopp än jag brukar skriva i klartext !
>
>Bara att skriva så,visar på förakt,inte bara mot mig,det finns många många som läser.
>
>mmm ! pass dig ! fö läser jag inte bullshit som är speciallbeställt.
Kan du inte gå en ABF-kurs i skriftlig framställning? Ditt sätt att skriva gör det svårt att förstå vad du menar. Du sätter inkommatecken, punkter och utropstecken där dom inte alls hör hemma och utelämnar dom lika ofta där dom borde vara, vilket ibland gör dina inlägg smått obegripliga.Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
hoho ho ho MK + PB är sannt. Ett litet hjärta också så är bilden fullkommlig *LOL*Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
*LOL* snacka om att göra bort sig i skrift (anonymt) *LOL* Tönt ! MK + PB = sannt
hoho ho ho MK + PB är sannt. Ett litet hjärta också så är bilden fullkommlig *LOL*
</b>
Nix Sven, det var inte jag. Synd där va?
Kom igen Sven, du var positivt inställd i början, varför verkar det som att du
ändrat dig igen?
>hoho ho ho MK + PB är sannt. Ett litet hjärta också så är bilden fullkommlig *LOL*
>Säger som Stenmark "Int lönt förklara för dom som int begripp"
>Fö övrigt tycker jag att annonyma "töntar" skall krossas med alla medel.
SenPon i ett nötskal, när han inte klarar av att svara och bemöta inlägg så drar han fram annat, ovidkommande tjafs.
Anonym eller inte, vad gör det för skillnad på inläggens innehåll?Sv: Outsourceing är bra för Sverige !
Men för den skull har jag inte frånsagt mig social rättvisa och att detta åstadkommer
man med att kommun och stat beskattar sina medborgare efter förmåga.
</citat>
Måste säga att den totala beskning på ca: 70% som de flesta i sverige har är nog lite över både förmåga och ranson. Skulle man sedan råka vara lite flitigt och arbetsam så (man kanske har utblidad sig) så blir det lätt 80%.
Så jobba Måndag-Torsdag för Bosse och Göran. Njut av fredagen för den jobbar du för dig själv.
- MagnusSv: Outsourceing är bra för Sverige !
Allt de producerade skulle skapa massa transportarbeten i landet så en del andra jobb skulle även skapas.
De finge då även naturligt röra på sig och slapp köpa massa skidstavar för att även få lite motion för armar när de är ute och går. Genom motionen så slipper säkerligen flera att käka massa tabletter av både apotekets och alla hälsokostaffärers typ.
Givetvis med full respekt för alla som ej klarar av att arbeta, både gamla som unga, av riktiga hälsoskäl.
Lägger vi sedan till alla ofrivilligt arbetslösa för vilka ersättning redan betalas så blir det väldigt mycket arbete som kan utföras utan att vi behöver skicka jobben ut från landet.
Fram för att sätta Svenska folket i arbete!
Eller vad anser du om detta Sven? Visst vill du börja jobba igen?