Bosse Ringholm kör med härskarteknik. wooow Även om jag inte vill uttrycka mig i samma ordalag som du gör Sven så håller jag med dig. Jag blev väldigt upprörd över deras anklagelser. Om man i en politiskt debatt inte kan ta att motståndaren inte "lyssnar" på ens argument, och att dina politiska motståndare "undanhåller dig information" så har man nog inte i riksdagen att göra. Deras angrepp är bara ett "enkelt" sätt att skaffa sig politiska poäng och ge motståndaren negativa politiska poäng genom att kasta en klibbig anklagelse på honom. En klibbig anklagelse som man inte kan bli av med helt lätt, speciellt när media formeligen kastar sig över den här typen av påhopp. Moderatkärringar anklagar !
Klart att han gör.Pallar du inte trycket så sök annt jobb/verksamhet.
Bosse undviker att svara på deras kärringfrågor.Mmm! skulle alla klartänkande göra.Sv: Moderatkärringar anklagar !
I mina ögon förlöjligar dessa riksdagskvinnor både feminism, kvinnor och inte minst, män i allmänhet och Bo Ringholm i synnerhet, när de svingar sitt nya svärd "patriarkal härskarteknik" omkring sig utan hänsyn till vem det skadar. Snacka om buzzword...för några år sedan var Göran Persson bufflig och kallades HSB (=Han Som Bestämmer). Nu använder han Patriarkal Härskarteknik enligt sin exfru (i massmedia för några veckor sedan) när hon var sur för att han hade sagt att han inte hade råd att köpa sin nya gård kontant p g a två skillsmässor. Det går inflation i ord ibland. Jag bara väntar på den första som ska bli anklagad för "patriarkal verbal våldtäkt" eller t o m "patriarkalt folkmord". Kanske blir det jag?
Jag hoppas inte jag behöver försvara Ringholm alltför snart igen, jag mår inte bra av det...men ibland känns det nödvändigt :-)
Själv lägger jag ned svärdet för idag...har svingat klart...för övrigt är Gudrun taliban...