Sitter just nu på min mors dator och den har IE5 med 1024x768px. Äh.... Hm... IE 5? Man ska inte förvänta sig att program är bakåtkompatibla hur som helst ;) Har du validerat sidan mot W3C? http://validator.w3.org/ Sidorna är validerade vid flera tillfällen. Givetvis finns det bitar som kanske avviker men jag tror jag fått med det mesta. Sidorna visas i alla fall relativt lika i de senare versionerna av ie, ns, mozilla och opera.Ser mysko ut i IE5. Bugreport!
Nya sida ser lite mysko ut...
1. "mitten fältet" av sidan kapar av både text och annat. Detta på grund av att meny-spalt och höger-spalt är låsta i storlek.
2. Textfälten(skriv inlägg-rubrik och sökfältet uppe i höger hörn) är en halv rad stora(texten kapas i höjdled)Sv: Ser mysko ut i IE5. Bugreport!
[edit]
Kan tillägga att sidan såg helt mysko ut i en gammal mozilla, troligen pga. att den inte klarade css 2...
[/edit]Sv: Ser mysko ut i IE5. Bugreport!
En ordentlig sida bör vara validerad mot specifikationen. Är den det så kan man börja tala om "buggar". Annars är det troligen slarv av html kodaren.
Intresant fråg om Pelle tänker validera pellesoft.se mot w3c. Krävs ju lite meck om man använder ASP.NET, har jag för mig. ;o)Sv: Ser mysko ut i IE5. Bugreport!