Jag har länge varit skeptisk till Göran Persson som person, jag gillar inte socialdemokratin som ide men både GP och S har alltid haft ett litet mått av trovärdighet till skillnad från vänsterpartiet som enligt mitt synsätt bara är en samling kommunist-wannabies och politiskt korrekta kombinerat med ultra revolutionära ungdomar som hellre kastar sten på eu-representanter än att de nyttjar demokratiska metoder (tal, skrift och fredliga demonstrationer). >uttalande om den ultrakonservativa presidenten i USA: "Han är intelligent, påläst och rasande trevlig"? När det ändå handlar om Bush så rekommenderas Korkade vita män av Michael Moore. Underhållande och om bara fragment av vad han säger i boken om Bush och hans kabinett stämmer så är det helt otroligt att sånt kan ske. Tyvärr är Moore inget annat än en kommunist med lite större humor (och bättre förutsättningar för den) än Janne Josefsson... Jag förstår ju med att inte allt han hasplar ur sig är sanning, men som sagt, om så mycket som 5% av vad han påstår (och det är en jävla massa påståenden) stämmer Come on Trash, det var väl lite att ta i? Janne Josefsson är en idiot och en tvättäkta kommunist utan journalistisk heder. Nog för att Moore kan överdriva lite ibland men han gör det ju i alla fall med öppen humor och satir. Han publicerar och sitt material i ett annat kontext, USA och inte Sverige, vilket måste tas hänsyn till när man jämför dessa två personer. Njaä, enligt Micheal Moore själv så är han kommunist men inte per definition. Litegranna som Lars Ohly, han är också kommunist men inte per definition. Dock så ska man inte glömma att en svensk med socialdemokratiska värderingar sannolikt uppfattas som kommunist i Usa. "Njaä, enligt Micheal Moore själv så är han kommunist men inte per definition." Vill inte vara besserwisser, men hur många av er har egentligen träffat Bush? Jag har fått en Bingolott av Loket, räcker inte det ;) >Vill inte vara besserwisser, men hur många av er har egentligen träffat Bush? Lyssna på intervjun med honom som 60 minutes gjorde för några år sedan (2001 tror jag).Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Men nu har allt detta förändrats iom Görans senaste utspel, hur synnerligen korkad måste man vara själv om man fäller följande uttalande om den ultrakonservativa presidenten i USA: "Han är intelligent, påläst och rasande trevlig"?
Bush är en clown, i den ståndpunkten delar jag SvenPon's åsikt till hundra procent, det må vara att han är intelligent och påläst men det förhindrar tydligen inte det faktum att man kan driva en politik som är så genomskinligt svag för det amerikanska näringslivet och visar medborgare utan jobb (och även flera med jobb) en så låg förståelse att man inte ens vill försöka ge dom ett fungerande socialt skyddsnät. Usa's ekonomi skulle om de inte lagt så extremt mycket pengar på försvars(?)makten kunnat ge samtliga medborgare drägliga liv och levnadsstandarder.
Göran, du spelar i samma liga som Bush. Du är falsk, genomskinlig och maktkåt.Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Hörde också detta uttalande och tänkte som du,det var en djävel att dra på.
Det där med intelligent och påläst kunde han utelämnat , om GP överhuvudtaget
skulle kommentera Bush:s personliga egenskaper.
Bush är en "puppit on a string" om han någon gång verkar intelligent så är det
hans omgivning som programmerat honom.
När man frågade honom om Tallibaner så trodde han att det var en Rockgrupp.
Påminner mig om att Vi hade en försvarsminister Gustavsson CP i början på 80 talet.
Han fick frågan av en reporter vad han tyckte om Viggen.
"Jo det är en väldigt klämmig låt" svarade han. Samma kvalitet som Bush.Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Men det hindrar ju inte att det är mycket underhållande läsning...Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
så är det en skrämmande besättning i Vita Huset.Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Josefsson sysslar med lögner och propaganda, inget annat. Stod själv på Avenyn ca en halvtimme efter att trädkramarna och kommunisterna krossat avenyn och tänt eld på allt som gick att elda under EU-mötet. Allt Josefsson sett är övergrepp från polisens sida...tillåt mig skratta...Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
I svenska mått är det i varje fall tydligt att han står och håller Janne i handen, men i journalistiska mått så skulle han passa i "Saturday night live goes uppdrag granskning" medan Janne inte ens skulle få en praktikplats på Fox-news eller någon annan "seriös" kanal. Men som sagt, han är mycket underhållande och drar faktiskt upp ett stort gäng mer eller mindre geniala punkter, trots att det fortfarande "bara" är kritik mot ett av världens mest skadade system.
"Every man should have the right to own a nuclear device if he wants to" - America, the home of the free were you can't show a tit to the public...Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Kan du bevisa detta så eldar jag upp mitt ex av "Korkade vita män..."Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Jag har varit i Australien,där träffade jag en som sa att han var Bushman,duger det ?
Sen har jag en kusin som har mött en liten kille på gatan ,som sålt en majblomma till Göran Persson
och han i sin tur har träffat Bush. De du !Sv: Och där försvann all tro på vad Göran säger.
Jag änner för övrigt ett par som jobbar med och för Göran, och de säger att han inte är så fruktansvärt trovärdig då hans personkännedom och sociala egenskaper tydligen är diskutabla (<= Hörsägen)...