Dessa regler kan väl beskrivas ganska enkelt. Jag kan inte Cyperns historia men min reaktion var att om en halva röstar bort den andra halvan från EU-inträdet (det är väl inget jävla Ö-råd heller?) så borde vi låta de bortröstade komma med och låta de andra stanna utanför, så kanske dom lär sig en läxa...In med Anders Lundin som EU:s speciella sändebud för att reda ut det hela...Harald Treutiger kan bli Högsta representant eller vad det är dom brukar kallas...det viktiga är att inte släppa in människor som inte vill släppa in andra, innan dom själva ens ha kommit med. Näää Cyperns folk platsar inte nu.Dom får ta ett öråd till.Tycker Vi skall vara Hur blev det nu med dessa övergångsregler?? Som jag fattade det så slängde våra "representanter" i riksdagen förslaget i sjön och knallade på lunch. Övergångsregler nya EUmedlemmar.
Har människan inkomst och betalt skatt enl gälland regler i Sverige,så skall det inte
finnas undantag.Så länge dessa inkomster och skatter överstiger gällande existensminimum
Så behövs inga undantag.Men stenhård koll på svart arbetskraft.
Ni är välkommna alla 10 med ett undantag Cypern skall behandlas stenhårt.
Iofs har jag inte mycket tillövers för Turkarna men på Cypern har dom behandlats
djä.. illa av Grekerna.Dom flesta av Er unga kan väl inte historien men det var
en Grekisk millitärjunta 1973 som startade bråket.Turkcyprioterna fördrevs/förföljdes
i bästa Hitler Pinochet Serb stil.Enl min mening är det bara ett enat Cypern
som skall få tillträde till EU.Sv: Övergångsregler nya EUmedlemmar.
Sv: Övergångsregler nya EUmedlemmar.
stenhårda och berätta för dom att "fasoner" går inte i vårt EU.
Nu har EU redan gjort en markering att allt det bidrag som skulle gå till Cypern totalt
går till Turksidan , begåvat och bra. Ni unga som inte kan historien. Farmagusta är en
av Medelhavets pärlor,ett riktigt Guldplace , men ! ligger på Turksidan
och är kört i botten,typ Östtyskland.
Hade jag en massa mille skulle jag satsa där. !Sv: Övergångsregler nya EUmedlemmar.
Om detta är rätt så förstärks bara min redan befintliga uppfattning att det måste finnas en tidsgräns för hur länge man får sitta där i kammaren och muttra innan man skyfflas ut till arbetslivet och får jobba vanlig 40-timmarsvecka, och då ska det fan inte vara på någon chefsposition utan bara som vanlig knegare i något år innan man får komma tillbaks in i riksdagen.