Europa har tänkt till ! Munchen Bergen mfl mfl går över till Linux. <quote="SvenPon"> >Och de spricker minst en gång per dag. "Europa har tänkt till ! Munchen Bergen mfl mfl går över till Linux. >Och vad kör du för operativsystem Sven ? UNIX-koden finns det visst ägare till... <quote="Trash"> Här fanns det flera av det 7 dödssynderna att spåra. Jag håller med, man finner mycket avundsjuka, vrede, högmod och frosseri bland Microsoftanhängarna.Helt underbart OpenSourceTåget
sparar 2 mille per år genom att gå över till Linux opensource.
Guld att folk förstår hur viktigt det är att klämma åt MS.
ModeratMonopolNissarna kommer nu att gläffsa som hundar.
Dom tycker att det är bra med monopol om det föder deras girigbukar.
Så djä.. sjukt av Bill Gates att skänka en massa pengar till SydAfrika mot AIDS
Men ! Men ! pengarna får inte användas till medicin utan nått flummigt projekt
att "negrerna" skall lära sig att använda kondom som helst skall köpas från USA. Phuuu.
Afrikamödrar skall helst också skippa modersmjölken och köpa ersättningsmjölk
från dom stora monopolgirigbukarna i Europa och USA.
Vi skippar dom små som är drabbade och satsar på att det föds nya friska
som köper/använder våra MS produkter.
En investering kamuflerad som moder Teresa gärning. Fy Fae....Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
pengarna får inte användas till medicin utan nått flummigt projekt
att "negrerna" skall lära sig att använda kondom som helst skall köpas från USA.
</quote>
Kondomer tillverkade av Microsoft, kanske?
"Who do you want to f*ck today?"
Och de spricker minst en gång per dag.Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
*LOL* whowww . så är det ställt :-) sanna mina ord sa KrösaMaja :-)Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
sparar 2 mille per år genom att gå över till Linux opensource."
Och vad kör du för operativsystem Sven ?
Om du själv fortfarande kör Windows, vad är orsaken ?
Och om så är fallet, när planerar du att byta ?
OBS, frågor ställda i all välmening och förväntar mig därför svar i den formen.Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
Jag provar olika dist , men lilla jag kan inte påverka det stora.
I mitt millitära liv har jag varit utvecklingsrådgivare i UNIX system så jag vet
ungefär vad jag prater om.Om Vi inte hade begärt fullständig insyn i programkoden
hade Vi åkt på en blåsning på 100 tals mille, för att Thomson skulle "modda" till oss.
Nu gjorde Vi det själv inom organisationen .Vi hittade givetvis fel och brister som man alltid gör.
Vi fixade det till 0(noll) kostnad (zero null ,ingern kostnad) för stadtsverket och Er.
Om du köper ett stort mångavändarsystem/program så skall du också äga koden !!!
Allt annat resonemang är bull.
Det finns ingen som äger UNIXkod. Skall bli underbart att se när dom dödar SCO.Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
Sedan kan man undra om försvaret vid nyttjande av Linux kan fylla alla krav som GNU ställer upp, BSD-licensen kanske de fixar att fylla ut...
För övrigt är det väl ingen självklarhet att man ens som stor upphandlare av ett OS ska ha rätt till koden, man kan ju t.ex. göra som Saab gjorde, skriva ett eget OS på driftkänsliga delar.Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
Sedan kan man undra om försvaret vid nyttjande av Linux kan fylla alla krav som GNU ställer upp, BSD-licensen kanske de fixar att fylla ut...
</quote>
Vilka krav i GPL menar du att försvaret nog inte skulle kunna ställa upp på?Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
- Avundsjuka
- Vrede
- Högmod
- Frosseri
Personligen tycker jag det är beaktansvärt att någon bestämmer sig för att skänka bort större delen av sina jordiska tillgångar till sämre ställda människor, oavsett vad de bakomliggande motiven må vara.
Och är man så naiv att man tror att ett byte från MS till Linux innebär enorma besparingar så tackar jag snabbt för mig.Sv: Helt underbart OpenSourceTåget
De är avundsjuka och vreda över att linuxisterna får så mycket gratis - operativsystem, kompilator, ordbehandlare, grafikprogram, ...
De är högmodiga och anser att Microsofts programvaror är så mycket bättre än Linux.
De frossar dessutom i floskler såsom "Linux is a cancer" och "Linux is anti-american".
Slutligen är de väldigt naiva och tror att av Microsoft beställda och betalda undersökningar är objektiva och neutrala.