Har skippat den gamla www...... Mycket trevlig site , det har blivit kanonbra. Å jag håller också med , jag är ordbajsare av värsta sort men jag tycker faktiskt att jag har bättrat mig på nya sajten - inte så himla långa texter utan lite kortare. Men varför funkar inte forumen på "gamla" Pellesoft längre? Går ju inte läsa inlägg. :( För att precis nu i min förvirrade frånvaro kom på att det är en vb-komponent som driver delar av forumet och delar av gamla chatten. Och den komponenten har en gammal adress till sql-servern. Jag får se om jag hittar koden till den komponenten och kan uppgradera vilket jag hoppas. Annars får ni köra nya, det är inte omöjligt att den gamla fimpas fortare än planerat i så fall. Sven, det heter operativ/teknik nu och ligger under vb-sektioner i forumet Ok jag var otydlig,menar när man söker kategori i Programarkivet och Tips o Trix. Nu är jag petig ,men Tips o Trix bör ligga i samma avd som Programarkiv. Beror på att vi åker på en lite äldre version men på ny server. Hafv tålamod.Bra jobbat Pelle :-b
Nu kommer Vi till justeringar. När man väljer VB allmännt hamnar man på PHP !
Saknar VB Windows hårdvara.
Du är kär i långa ord "Disskussionsforum" bör ändras till "Forum"
"Chatta med andra" till "Chatta" man kan väl Chatta med sig själv men det är underförstått med andra.
bra jobbat
Ha detSv: Bra jobbat Pelle :-b
Tack för berömmet - skall kolla igenom forumen där och se om det är några fler som pekar fel.
/PelleSv: Bra jobbat Pelle :-b
Sv: Bra jobbat Pelle :-b
Sv: Bra jobbat Pelle :-b
Har kortat den svenska texten i menyn
Har även fixat så forumet fungerar på gamla sajtenSv: Bra jobbat Pelle :-b
Samt om man väljer VB allmänt kommer man till PHP.Sv: Bra jobbat Pelle :-b
Edit: Va mystiskt förra gången jag öppnade stod det "Chatta" och "Forum"
Nu är det tillbaks till "Chatta med andra" och "DiskussionsForum"Sv: Bra jobbat Pelle :-b