När jag spelar upp filmer (avi, mpg etc) så syns dom bara på min primära skärm. På den andra (TV-out) så syns allt förutom själva filmen, där är det bara svart. Hmm... öppnar jag filmen en gång till (samtidigt, så att jag spelar upp den 2 gånger) så visas den andra på båda skärmarna... dock är det lite skumma färger istället... Mediaspelaren använder inte vanlig grafik för att visa filmen, utan bilderna skickas direkt till grafikkortet på något vis. Därför syns bara bilden på en av skärmarna. Jag brukar använda TVTool till TV-Out, http://tvtool.info/index_e.htm Förut har filmerna synts på båda skärmarna samtidigt... och öppnar jag filmen två gånger så syns den andra ju, även fast det är konstiga färger. Gör följande: Aktivera twinview eller vad det nu heter i egenskaper för kortet. Sedan letar du upp någon inställning för vilken enhet du vill ha som "fullscreendevice". Sätt den till tv-out saken. Då kommer automagiskt alla filmer köras i helskärm på tv-outen så fort du drar igång dem. På första skärmen kan du då t.ex. surfa eller göra vad du vill.TV-out
Växlar jag så att TV-out blir min primära skärm så syns filmen där men inte på min vanliga dator-skärm.
Vad kan det bero på?Sv: TV-out
Sv: TV-out
Sv: TV-out
Dock fungerar det bara till nVidia-baserade kort.
/MickeSv: TV-out
Jag har förresten testat med flera olika versioner av drivrutiner till grafikkortet, samma resultat med alla...
ThomasSv: TV-out
Jag kan inte säga så exakt var de här sakerna ligger (och jag antar att du ha nvidia, men jag tycker att andra borde ha liknande), men de finns iaf. under skrivobrdet/högerklick/egenskaper/inställningar/avancerat/nvidias-tabbar. Anledningen till att jag inte kan kolla själv är att jag inte har någon tv inkopplad just nu... :)