Jag jag ska köpa ny dator nu och undrar om någon vet något bra grafik kort som stödjer dubbla skärmar. Jo det går, dock behöver du ju ha 1 adapter om du kör med 2 VGA skärmar. Låtte tuft. Har själv bara använt TV out i mitt vardagsrum. Den underbara inställningen "Visa ovarlay i fullskärm på sekunderbildskärm" passar perfekt för mitt PC baserade underhållnings system. Vilket jag tycker är så nära perfekt jag kan komma vad det gäller pris, möjligheter och prestanda. Japp har haft två skärmar länge nu, men då med två grafik kort. Men jag köper en ny tft skärm nu som har dvi kontakt och sen har jag min vanliga skärm med vga kontakt. Jag löste det med ett Matrox Pharelia och tre skärmar (två monitorer och en tv)Grafikkort Dubbla skärmar
Tänkte köpa ett Radeon 9800 Pro 128MB DVI/TV-out
Det har ju en dvi utgång och en vanlig utgång. Men man kan väl inte koppla in två skärmar till detta eller?
Någon som har koll på grafikkorts marknadenSv: Grafikkort Dubbla skärmar
Ganska smidigt när man vant sig arbeta med 2 skärmar, själv har jag mail & ICQ öppet på den ena och arbetar i fullskärm på den andra...Sv: Grafikkort Dubbla skärmar
Får skriva en artikel om det. Kanske kan insperera andra. ;o)Sv: Grafikkort Dubbla skärmar
Så då funkar det alltså att köra en DVI och en VGA.
Längtar tills datorn kommer Sv: Grafikkort Dubbla skärmar