Vet inte om det här är rätt forum men jag lägger det här ändå. Jag är inte expert på norton, men min erfarenhet är densamma på deras NIS. Jag rekommenderar Symantec antivirus eller f-secure och att du har en hårdvarubrandvägg. Fungerar perfekt utan strul. Räcker det med att ha norton antivirus och en bredbandsrouter? Då kan jag avaktivera NIS utan några problem? Om du har en bredbandsrouter så räcker det i 99 fall av 100 med den, skulle bara vara ifall du t.ex. skulle behöva öppna vissa känsliga portar ut mot internet (t.ex. rpc-portarna och liknande), men då skulle du behöva en riktigt avancerad sak till brandvägg :) Ett annat fall då det skulle kunna behövas är ifall du på inga villkor skulle vilja låta något program som inte är godkänt att ta sig ut på nätet/nätverket. Om du inte känner att du har de kontroll-behoven så kan du ta bort din mjukvarubrandvägg på en gång; den segar ändå bara ner din burk! :) då borde det gå bra alltså. tack för hjälpen det fungerar mycket bättre nu!!Norton Internet Security
Mitt Internet har blivit väldigt segt och i Aktivitetshanteraren ser man att CPU-Användningen går upp till 100% pga att "SYMPROXYSVC.EXE" går upp till max. den filen hör till NIS och jag är inte helt säker på att den ska göra så. Jag antar att det är den filen som göra att internet blir segt. Det gör så att hela datorn blir seg men bara som sagt när Internet är igång.
Någon som vet om jag är inne på rätt spår att det är NIS som är problemet?Sv: Norton Internet Security
Sv: Norton Internet Security