Nån som ska på TechEd 2004? Hittar massor av bloggar och tips inför TechEd i USA men inte mycket inför Europeiska tillställningen... Persa, Jo, det stämmer att pengar brukar vara ett problem i de här lägena. Jag blev faktiskt väldigt överraskad när jag fick OK på min förfrågan om att åka. Hade faktiskt ställt in mig helt totalt på att det skulle bli "nej" så jag höll på att trilla av stolen när jag fick beskedet att "vi måste se framåt också, så åk dit du men försök hålla nere kostnaderna". Fråga om du får ta med dig några kamrater på typ 200 pers eller så :) Lite tips om du nu åker på Teched. Jag ska dit. Kommer stå i Ask The Experts avdelningen lite då och då under veckan för att svara på frågor. Kom och hälsa på om du har vägarna förbi.TechEd 2004 Amsterdam?
Åsikter eller tips?
/PerSv: TechEd 2004 Amsterdam?
Om ändå bara ekonomin hade lämnat utrymme =) Visst är det trevligt att man kan "spara €300 om du bokar idag" men det lämnar ändå 10000+ kr att skjuta till ;-)
Om du skall dit så hoppas jag det är intressant - skulle bli mycket skeptisk om du inte fick se och höra en massa balla saker =)
//AndreasSv: TechEd 2004 Amsterdam?
/PerSv: TechEd 2004 Amsterdam?
Sv: TechEd 2004 Amsterdam?
Sätt dig nära kanten så att du kan smita ut om sessionen inte handlar om det du förväntar dig eller om den visar sig vara dålig. Det är bättre att byta session än att sitta och lida. Gäller nog inte preeconference - tror inte man kan byta där.
Planera innan vilka sessioner du tänker gå på. Lägg in reserv av ovan nämda anledning.
När du planerar - glöm inte att kolla på svårighetsgraden på sessionen. mindre än 300 brukar inte vara värt besväret om du inte är chef :-)
Åk ner dagen innan första ssessionen. Det är långa dagar och du bör vara utsövd. Att Gå upp i svinottan för att landa strax innan första passet börjar är ingen bra start.
Centralt hotell - alltid bra om det blir någon tid över.
Dra dig inte för att hoppa över någon av kvällsaktiviteterna för att vila ut eller gå på sightseeing.
Räkna med sömnbrist.
Se till att gå ihop med några du känner på något sätt. Mycket trevligare.
Räkna inte med att åka hem på fredag. Ta lördag.
Detta är mina tips efter att ha varit på Teched några gånger.
/COSv: TechEd 2004 Amsterdam?
MS