Halloj, har precis gjort ett tema till min SonyEricsson T-610, sparat filen. So far so good, jag har sedan lagt den på min webserver, men sen händer något mystiskt. När jag försöker ta hem filen till mobilen via WAP'en så säger den bara att Stöd saknas. Jag vet inget om thm-filer och SE-telefoner, men det skulle vara så att servern måste ställas in med rätt mime-typ för just .thm-filer. Har du lagt till MIME-type för thm-filer? Om inte så måste du det, annars kan du lägga upp dem på www.euploader.com helt gratis. Tackar.. Det där euploader.com funkade kalasbra.. Ska kolla på det där med MIME-types imorrn. Köp inte en jätte dyr kabel.. Köp en blåtands adapter istället.. Mycket bättre än kabeln. Dessutom kan man göra mer saker med blåtanden än med kabeln. Köper du en kabel du kopplar till en com port så kan du inte göra mycket annat än hämta bilder från telefonen, du kan inte kopiera bilder till telefonen. Och en blåtands adapter är billigare än en ericsson orginal kabel. Hej, I vilket program gör man teman till sony ericsson, och öppnar thm filer? Det var en rekordelig bump av tråd. Nå, jag tänker hjälpa dig och inte babbla strunt:THM-filer och internet.
Jag har även testat med ett annat tema som funkar att ta hem via Vodafones egen Live! tjänst men no such luck, försöker jag ta hem den så är det samma sak där. Måste man göra nåt special special för att telefonen ska kunna ta hem .THM filer? Eller måste man knata ner till affären och köpa en sån där förargligt dyr kabel?
M V H
/JohannesSv: THM-filer och internet.
Gjorde en snabb sökning på nätet och såg följande för apache
AddType application/vnd.eri.thm thm
googla lite på mime och thm så kanske du hittar någon lösning.Sv: THM-filer och internet.
Edit: bahh! 24 sekunder :P
/MickeSv: THM-filer och internet.
Men än en gång, tack.
Och j**lar vad snabbt det gick att få svar.. :o)
/JohannesSv: THM-filer och internet.
Jag har sett på ericssons hemsida en massa roliga program man kan använda när man har blåtand. Du kan till exempel använda telefonen som fjärrkontroll till datorn.. Hur häftigt som helst..
http://www.itparadiset.se/?ID=1264Sv: THM-filer och internet.
Sv:THM-filer och internet.
http://myt610.lasyk.net/sub/59/ALL/date/1/T610-Software-Windows-page1.html
Där finns en themecreator.