Nu undrar jag vad SOK håller på med. Jag måste erkänna att jag inte har så mycket kunskaper när det gäller skytte och vilka SOK skickar till OS. HejSOK=??????
internationella förbundet gav Ragnar Skanåker ett frikort, alltså han får åka med och tävla
fast han inte har nåt upp målen.
SOK säger "Vi har redan åtta kvalificerade skyttar som åker och Skanåker håller inte måttet"
Vad jag vet så har dom inga pistolskyttar med i gruppen och om dom har det så har jag aldrig hört talas om dom.
Om han nu har fått ett fri kort att vara med så varför inte, vad förlorar Sverige på det??
För att en person ska ha chans att vinna en medalj så måste man vara med och nu har vi inte en enda inom pistolskytte så där blir det inga.
Hade han varit med så är det ju inte säker att han får någon men chansen finns ju.
ASh nu har jag tappat förtroende för SOK totaltSv: SOK=??????
När det gäller Skanåker så är det bara när det är OS man hör något. Ska han få åka eller inte? jag tycker den frågan kommer upp vid varje OS.
Det jag kan tänka mig att Skanåker faller på är hans ålder. Han är pensionär och har han inte gjort några gångbara resultat på senare tid så SOK kanske inte tycker att det är någon idé att skicka honom till Aten.
För mig finns det två orsaker att skicka någon till OS. Antingen har man gjort tillräckligt bra resultat eller så är man ung och har gjort så pass bra resultat att det är värt att skicka dem för att se och lära.
Jag vet inte vad jag tycker om s.k. frikort. Det är ok om de fick medalj förra gången det var OS annars är det nog tveksamt om man ska skicka någon bara pga detta.
Efter detta resonemang kom jag på att de faktiskt skickar Waldner till OS och han har ju inte varit bra alls de senaste åren.
Så för mig kan väl Skanåker få åka men jag blir inte upprörd om han inte får det.Sv: SOK=??????
Det roliga är att han har presterat resultat som kvalificerar han till OS.
Jonas