Nu är Vi igång med 6 Lag anmäl Er,så kör Vi på denna tråd fr.o.m. nu Då är vi några som sparkat igång ett lag! Men vore roligare med några till.. Kan man bara se sin egen laguppställning ? eller är det så att Ni andra inte lagt in spelare än ? Tror att så fort första matchen spelas så blir lagen offentliga. Inte ens jag som president ser era lag... Ja så är det klart.Så är det ju i verkligheten också,lagen blir inte officiella förän strax före matchstart. Pelle Vi väntar på ditt lag , du kan väl iallafall ge det ett namn och lägga in ! Kom igen nu,Vi är ca 15000 medlemmar/utanlemmar nog skall Vi få ihop mer än 7 lag ! hmm, inte för att förta entusiasmen men priserna i förhållande till vad man betalar är ju löljigt... i runda slängar har de ju priser för en 270-280 000 kr Jag vet att jag inte har en chans att vinna, så vinsterna är inte vad som lockar mig.. Håller med föregående talare. Det är PelleSoft mästare som räknas. Jo, det fattar väl jag med... men jag gillar inte AB:s utsugar fasoner ;-) Braaa Vi har efter mycket mycket mycket övertalningar fått in ett 8:e lag Cazz FC Välkommen ;-) Nja jag hade ju ett lag sen några dagar tillbaka men visste inte vilka spelare jag skulle ha. Då börjar det dra ihop sig till avspark Portugal-Grekland, än finns det möjlighet att anmäla ett lag!! Välkommen! Du är nu också godkänd, använd nu också Bosmankoden så får du lite extraslantar... Anmält ett också. Verkar som sajten kajkat ut av belastningen.. Får "division by zero" error.. :D Jepp men har inte fått det godkännt än. Johan kollar säkert in snart och fixar det? Oki Herman Tycker att EM sajten är proffsigt gjord,bottennotering fick den sajt som jag senat använde Aktie-SM Kanon nu kan jag se Era laguppställningar :-) P vill du inte vara med i PelleSoft Team ? Oki P Nu ser man vilken taktik man skall köra. Så nu är även Herman med, har varit ifrån datorn sen 14:00 igår... Svensexa (inte jag som skall gifta mig utan en polare).... Så det känns idag vill jag lova..... Jepp bra målvakt och bra försvar kan ge bra med points, jag har testat att sätta målisen som kapten.. Ger ju dubbla poäng om han sköter sig bra... Tackar för det. mmm för mig råkade det bara blev så eftersom man hade inte så mycket pengar >Det kan vara smart men lite farligt också. Vilken härlig kväll Henke och Co bjöd på Cou... mfl och jag drog in lite points där. + 41 p för mig Har ingen koll på hur många poäng sverige-matchen gav mig... Och uppdateringen på aftonbladet skall vara klar kl. 10.. Skall se om de lyckas klara av det idag... mmm Grattis Coug och Budda :) Vad har hänt med våra Bosman pengar , jag har matat in koden varje dag Angående bosmanstålarna: Undrar hur dom räknar på Pampsnitt . Vi i PelleSoft Team är 10 lag. De räknar på de 5 bästa lagen i ligan. Ahaaaaaaaaaa så var det,dom som har minder än 5 lag får inte vara med i denna del. >De räknar på de 5 bästa lagen i ligan. Blir så glad när jag ser Henke kopiera min gamla FarFar "Flua" Persson från Simrishamn Det måste vara Sven "Flua" Persson om jag minns rätt, kan vara mitt minne som spelar ett spratt med förnamnet. Ja detta gick ju som jag misstänkte, klockrent jävla sist........ Usch...................... Jag hade 4 Tjecker i mitt lag. Kom undan med bara förskräckelsen. Cazz du verkar har koll på läget. En annan djä... på huvudet var Karl Axel Alfredsson GAIS Hmmm om jag minns rätt så va Mona Lisa Sune Andersson, spelare i AIK under andra världskriget. Hur i helv.... kunde du svara så snabbt på det 3 Rätt ! Hmm kan tänka mig Helsingborg IF eftersom det var det laget han älskade Fel Fel Fel det var ett div 2 lag i vilket lag spelade "Timpa" Simonsson ? Carl Simonsson spelade i Jönköpings Södra IF Du är för djä.. nu frågar jag inte mer idag RÄTT, tror att att du har en gammal kalenderbitare i bakgrunden ;-) Det beror på när du ansökte, jag tror att ligorna stängdes för inte så länge sedan. Molle! Nu ska det bli poäng kväll när Spanien ska spela ikväll (Får jag hoppas i alla fall) :) >Nu ska det bli poäng kväll när Spanien ska spela ikväll (Får jag hoppas i alla fall) :) mmm Coug och Budda fick ju en hel del poäng när dom nästan har enbart svenska med och dom spelade en sådan fantastisk match :) Usch vad besviken jag är på Figo och Portugal,Pauletta skall Vi inte snacka om. Johan Rosengren, men goa! Jag fick inte in pengar för jag hade inga pengar på VISA-kortet. Visa lite medmänsklighet nu. Annars har jag ju fixat laget helt i onödan... Jag som bytte ut Scholes inför andra omgången för att han inte skulle kunna spela :o( Nu är Aftonbladets server körd i botten,dom klarar inte att innehålla 10:00 som öppet tid. Molle!! Denna Totti !!!. Hur är det ställt i huvudet på en vuxen karl som spottar folk i ansiktet under tävling ??? Det var ju medvetet de gav bort straffen till Zlatan. Det är viktigt att anfallare snabbt hittar målet. Hade han inte fått göra mål hade det lätt kunna låsa sig för honom. Inte första gången det händer svenska målskyttar i så fall ;) PelleSoft Team har 136 p i snitt för Våra 5 bästa lag Kanon ! den enda flickan Puman är vårt ankare ! jag tror presidenten räknas in.... Totti eller Spotti som han säkert kommer att kallas kommer nog att skickas hem. Hade det varit en svensk så hoppas jag att de hade skickat hem honom/henne oavsett avstängning. Hmmm vilka dj-la problem man har med Drömelvans hemsida???? Då kommer den spelaren inte med förrän nästa omgång. Du har ju valet "inför nästa omgång" också. Ledsen grabbar & flickor..... Mitt lag drar ner snittet, men det har jag ju varit öppen med ifrån början.. Ingen fara , det är dom 5 bästa som räknas och Puman mfl håller ett gott snitt. Ledsen Sven men när ligans snitt skall räknas är även Presidentens lag med, total 5+ mitt lag... :-( >Så nu skall jag göra 2 bra byten till så kanske jag kan få lite mer points.... Har roat mig med att göra ett program som samlar statestik på hur straffarna slås. Jepp skall byta målvakt, ngt förslag vem jag skall ta? Ricardo Portugal är ett bra byte får du 250 000:- över. Bytte målisen mot spanjackmålisen. Rent taktiskt tror jag att Antonios Nikopolidis Grekland Målvakt är det smartaste i 3:e. Om jag förståt det rätt så kan Vi och Danmark ta i hand och spela oavgjort så är "Spottis" lag ute. Läser regler men det här hittar jag inget bra svar på. Ja du har max 3 byten, så då får du 2 värdelösa spelare med i laget som inte kan ge poäng. Men du kan ju byta dom nästa omgång.. BTW imorse låg jag inte sist längre.... Nu ligger sidan nere så jag kan inte kolla.... Faen.............................. Va glad jag blir för Tjeckien :-) . Inte bara för att jag får några poäng Tänk till nu gott Folk. Finns anlednig att ha Svenskar eller Danskar i lager. ! 20/6 kl 18:40 Förbaskade server,har inte kommit in på hela eftermiddagenEM Fotboll PelleSoft Team
http://dromelvan.aftonbladet.se/
Sök på Liga PelleSoft Team så hittar du oss eller
http://dromelvan.aftonbladet.se/liga.php?ligaid=8592
1 Sven Å Persson SvenPonFF 0 0
1 Johan Rosengren (president) Rookiesarna 0 0
1 Mikael Wänberg Elite City BK 0 0
1 Per-Erik Modig Giris FF 0 0
1 Kari Andersson Söders höjder 0 0
1 Petter Nyblom ArsenalFC
Så här gör Ni när Ni betalt 40 :- och skapat ett lag.
Sök på Liga PelleSoft Team
Klicka på PelleSoft Team
Klicka på Ansök och bara att invänta att Johan godkänner ditt lag. Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Ang bosmankod så kommer den stå i AB varje dag, så förslagsvis om ngn köper AB så kanske den kan skriva koden här på PS. Bosmankoden gör så att man får extrapengar att handla för. Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Så där, nu väntar även Cool Cougars på ett godkännande från Mr. President.
(Fick regga en paynova plånbok för att få vara med er pojkar och leka.)
//Anna-KarinSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Sv:EM Fotboll PelleSoft Team
Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Så här blir min startelva omg 1, kanske någon justering innan 12/6 1600
Henrik Larsson/SE Anfallare
Jan Koller/TJ Anfallare
Tomás Rosicky/TJ Mittfältare
Kim Källström/SE Mittfältare
Christian Wilhelmsson/SE Mittfältare
Luis Figo/PO Mittfältare
Johan Mjällby/SE Backar
Gary Neville/EN Backar
Paulo Ferreira/PO Backar
John Terry/EN Backar
Andreas Isaksson/SE Målvakt 'Min gamla klubb Trelleborg FF
Det blev 11 000 000:- exaktSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Anmäl ett lag i PelleSoft Team
http://dromelvan.aftonbladet.se/ Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Just nu är 67095 drömelvor anmälda och med ett pris på 40:-/st ( 2 683 800:- ) så känns det lite dåligt.. även om alla kör med paynova (vilket då skulle ge 1 341 900 i intäkter) så går inte ens 20 % till vinster...Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Däremot chansen att kanske ev piska ngn här på PS, samt att det är ett roligt tidsfördriv för bara 40:-
Så hoppas att du och många andra har råd att avvara 40:- för att få chansen att vinna över mig och kanske Sven...
Vi väntar fortfarnade på att Pelle skall anmäla ett lag, inte kan du motstå en utmaning Pelle??Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Köpte två trislotter i idag 75 :- på båda. "Look att bright side" 200 % vinst :-)
Nu skall Ni få ett första tips, köp många spelare från Tjeckien nu i början.
En giftig anfallare som Ni skall hålla koll på är Henry Frankrike
Neved Tjeckien kommer att ligga i topp som enskild spelare.
Yterliggare ett Tips , det är inte så viktigt att du kommer upp till 11 000 000 kr
Hitta Johans billiga Rookies så vinner du hela tävlingen . kolla Ryssland !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
hade jag tyckt fotboll var roligare hade jag nog varit med... men man kan ju ändra sig...Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Dom var svåra i förhandlingarna .Men när SvenPon lovade att mooooooooona på Sergelstorg så vek dom sig.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Nu har jag valt och det blev 0 kr över :)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Just nu är vi 8 lag.....
Och om ngn köpt dagens AB så kan det ju vara läge att lägga ut Bosmankoden här....
KOM IGEN NU!! ANMÄL ETT LAG!!
EDIT: dagens Bosman är ""pitutule""Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Nu är vi 9 st, vi måste väl passera tvåsiffrigt??Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Tack för Bosman koden.
Finns det någon BRA site där man kan se troliga laguppställningar?
/DanielSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Just nu är det hård belastning på servern,gjorde en sista justering kl 1648 segt segt
det står - 10 900 000 på min kassa men det skall väl vara så.
Sugen på att se Era laguppställningar men det får man kanske inte förän 1800 Vad tror Ni
Vi kan väl testa EM chatten lite då och då.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Sånt skit, några barnungar hade fått leka fritt,botten.
Har en ide om programhjälp för lagens målvakter. Dela in målburen i 6 rutor.Gör statestik på
var de olika straffläggarna placerar sina straffar. Stort jobb men borde kunna vara till hjälp ,eller ?
Edit: 1:a straff statestik Grekland Basinas ruta 3 (höger kryss)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Johan ! ta in Herman i PelleSoft Team.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Förstår inte varför Carsten bara får 22 p på ett ställe och 25 på ett annat.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Då har du din dag idag ,fast det kommer att bli tufft ;-)
Fö. tycker jag att det är väldigt dålig stil av "degospubliken" att vissla när dom spelar
motståndarlagens nationalsång.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Hitta en kanonmålvakt med ett kanonförsvar framför sig det betalar sig oförskämt bra.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
hmm hamnade lite efter direkt. Hoppas Frankrike piskar England ordentligt ikväll.
Jag ser att några har många från samma lag. Det kan vara smart men lite farligt också.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Det är inte så farligt du missar bara vinstpoängen.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Konstigt att det nu bara står 50 000 i kassan.! Puman gör ett jätteryck idag !
Sen ser man att Aftonbladet konsulter i programmering har tagit sig vatten överhuvudet
när man gör ett sådant här program i script Php. 80 000 lag anmälda, det blir långsamt och överbelastat.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Ligger nu 3:a men eftersom jag har en del icke svenskar så kan man komma ikapp ikväll :)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
men nu har dom snott stålar så jag har bara 50 000:- hade 300 000:- i går morse.
Bra jobbat Folks,men ikväll blir jag giftig har många Tjecker i mitt lag ;-)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Verkar bero på var man läser. Om man går in och kollar laget från http://dromelvan.aftonbladet.se/liga.php?ligaid=8592 så står det bara 50000:- i kassan men när jag
loggar in och skall byta spelare står det 150000:-
Dom har dessutom haft fel summa för Bosman. Ska vara 50000:-/kod men var 100000:-/kod i helgen.
Men detta är tydligen åtgärdat nu.
Dagens Bosman: uanidoda
/PSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Jag är också med i vår familjeliga Kenneths Brutala 3 lag
Det blir ju orättvist om man bar delar antal poäng med antal lag.
Matematiker tänker jag fel om jag vill ge oss PelleSoft Team kooficient 10/3 i plus
gentemot Kenneths Brutala ??? Niklas om du läser , utveckla .Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Vad som händer med er liga med bara tre lag kan jag däremot inte svara på.
/Per-ErikSv: EM Fotboll PelleSoft Team
>Bosman
>Många undrar var Bosmanpengarna tar vägen. Din kassa utökas inför nästa omgång med de koder
>du skriver in nu, du ser pengarna i rullisten för omgångar i högerkanten när du är inne på ditt lag.
Har dom snott oss på dom gamla koderna och pengarna ?
Fö. tycker jag att Pelle är konstigt tyst i denna tråd !?
Detta är vad trötta programmerare skall fräscha upp sina hjärnor med. ! ;-)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Då har PelleSoft Team 108 p omg 1 14/6 Skitbra !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
("flua" = fluga på skånska)
Dvs språngskalle , kolla i legenderna om Ni inte tror mig.
"Flua" Persson Helsingborg "språngskalle"spelat i landslaget.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Har åxå för mig att han spelade med Gunnar Nordahl
Hoppas att det inte är fel och risken är att bli halshuggen av SvenPon men som sagt minnet är inte så bra när det gäller så långt bakåt i tiden.Sv:EM Fotboll PelleSoft Team
Bara att hoppas att mina 2 tyskar tar några poäng ikväll, då kanske jag jag kommer upp till en nionde plats eller ngt.....Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Tips inför nästa omgång.Studera Tyskland och köp 3 Tyskar mot Lettland.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
han hade en tvillingbror som också var djä.. på huvud,han blev hjärnkirug :-)
Nu kör Vi sportfrågor fotboll. Vem var "Mona Lisa" ? Vem var "Svarta Blixten" ? Vem var "Gripen" ?
Kul att se vad Ni svarar :-)
Nu kör Vi stenhårt så att PelleSoft Team kommer högt upp "in the Ligue". Alltså jobba för att ha ett
bra lag inom "the Team". Jag bli självutnämnd coatch tills jag bli avsatt. Dvs kolla mina tips !
Vi har 10 lag . Jobba NU så att vår 5 bästa ligger i topp. En ros till Puman som visat vägen !
Ha det Gott FolkSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Gripen måste vara Helge Bengtsson Malmö FF.
och vad jag minns så är Svarta Blixten Malte Mårtensson spelare i Hälsingborgs IF.
Nu kan jag ha fel för är inte såå bra på fotboll men brukar minnas roliga smeknamn :)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Då är det inte lönt att fråga vilken klubb Rio Kalle blev spelande tränare i ? :-) :-)Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Hmm är inte alls säker men var det inte Gunnarstorps IFSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Nästa omg så om Ni kan mitt tips vad det nu är värt, köp Beckham Owens och Balack Engl. Ty.
Jobba nu på att ligan PelleSoft Team får många 5 lag bästa !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Anna-Karin,
sträcker på sig liiite...
(Med risk att få på tafsen sen...)Sv:EM Fotboll PelleSoft Team
Du var för sen med ansökan, alla som ansökte i tid har jag självklart godkänt!
Bättre lycka nästa år...Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
mmm ! det kan bli en skräll Grekerna är giftiga och spelar mycket diciplinerat.
"Sanna mina ord" som Krösamaja skulle ha sagt :-)
Har bytt in Beckham Rooney och Laursson Dk inför omg 2. Puman ! du är ett spjut för vårt TeamSv: EM Fotboll PelleSoft Team
man hade ju kunnat gjort ett bättre byte...
80 000 lag och Php lösningar blir "to much". Men det är ju succe, jättekul tävling .
Hur skall det bli imorgon ? :-) när Sverige slog Italien med 2-0.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Det är inte jag som bestämmt att du inte får vara med, jag får upp en lista med folk som vill gå med i ligan. Jag har godkänt alla som ansökt i tid, övriga ser jag inte. Om du läser på AB sida så ser du när dom stängde ligorna. Jag kan inte göra ngt!Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Hoppas Vi har folk i vårt lag som kan provocerar dessa stora barnungar till utvisning.
Zlatan är lite farlig att ha med i vårt lag,jag tänker inte ta med honom i denna tävling,
han får lätt gult kort,hoppas han växer till sig,passningen till Ljungberg tyder på att han mognat.
Straffen skulle Henke få tagit , hoppas dom säger till på skarpen att inte Zlatan kör sitt race.
En annan regel som är helig. Den som blivit förfördelad skall aldrig slå straffen !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Totti avstängd tre matcher ! Jättebra nu har Vi ett psykologiskt övertag,
dom kommer att vara hämmade,livrädda att spela fult.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Johan, du får heja på ditt lag!
Jag kan hålla med om att Zlatan är lite farlig men han är ju en sådan spelare som måste lyckas om det ska gå bra för Sverige i EM. Han är en av de få svenska spelarna som kan göra mål på egen hand. Spelar han på topp så hör han till de bästa i denna turnering.
Visst finns det en regel som säger att den som blivit förfördelad aldrig ska slå straffen men den gäller nog inte om vi leder med 3-0.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Dom borde ju har räknat med att det kan bli stort intresse.
Föresten när man byter spelar så klickade jag på "Byt spelare" och sen byter jag ut dom som jag vill byta ut.
Det kommer sen personern som jag har bytt ut vid sidan av den nya spelaren men endå så finns den nya spelaren inte i mitt lag när jag klicka på det???
När slänger dom in personen igentligen`??
Jag byte spelaren idagSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Rooney istället för Emile Heskey är uppfattat, vad mer kan jag göra? 2 byten kvar inför nästa omgång....Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Du har all heder av att du tog intiativ och ställde upp som President i denna jätteroliga tävling.
Beträffande byte tycker jag att det låter som du har 5 byte att göra senast 20/6 kl 17:45
2 från den omg och 3 nya den 20/6. Dvs lagt kort ligger i denna omg 2 du kan inte byta under pågående omg.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Inför varje omgång har man 3 byten, ett föreslog du 2 st kvar.
Jag bytte ju 3 gubbar inför denna omgång, Lucic åkte blandannat...
Så nu skall jag göra 2 bra byten till så kanske jag kan få lite mer points....Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Oki men Obs du har rätt till 3 byte inför omg 3. Just nu är det kört.
Tycker ditt lag ser bra ut nu inför omg3 med Rooney bytet.
Sen en synpunkt eftrsom Vi hoppas och tror att Sverige slår Danmark så bör du inte ha en dansk målvakt.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Citat:
Ett litet program för Vb och fotbollsfreeks
Lägg upp en databas för statestik på hur
olika spelare brukar placera sina straffar.
Kan vara till nytta för målvakter och tränare...
http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=774Sv:EM Fotboll PelleSoft Team
Rooney bytet samt målvaktsbyte, 1 byte kvar....
Dagens bosman är pahitusiSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Obs det kanske inte är så taktiskt eftersom dom möter Spanien i 3:e avvakta tills det kommer fler förslag.
PelleSoft Team ligger på 144 p i Pampsnitt KanonbraSv: EM Fotboll PelleSoft Team
Bytte Heskey mot Rooney
Bytte Kim Källström mot Juan Carlos Valerón
Kan dock göra förändringar om ngn tycker till...Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Någon som har någon annan mattematik " 2-2 skulle väl sitta bra.
Det fina är att matcherna går parallellt med start 20:45.
Skäms inte ett dugg för att Vi räddar Danmark kvar och vise versa. "Spottis" lag skall ut.Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Ex. Jag har 5 Ryssar med i mitt lag , dom åker ut . Då måste jag byta i 3 ryssar och blir blåst på 2 ?Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Dom Är Värdiga ! Stor risk att Vi får möta dom !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Dom kommer att spela 2-2 eller 3-3
Finns många points till PelleSoft Team att hämta. Som Är Det Viktigaste
Italien kommer att göra många mål ! Viteri och Cassono är heta !Sv: EM Fotboll PelleSoft Team
Men det är tydligen förlängt till 20:30 pga av detta.Fick in denna info från annat håll.