Sånt djä.. bullshit man får se när dom begraver Reagan. Konstigt, när de lever hatar du dom, när de dör smädar du dom.... >"Tear down the wall" Som alltid när det gäller politiska beslut så finns det en fördel och en nackdel, fördelar för stunden kan bli nackdelar i framtiden.. Det hade ju självklart varit bra ifall ledare hade kunnat se in i framtiden men tyvärr är det inte så.. >Det hade ju självklart varit bra ifall ledare hade kunnat se in i framtiden men tyvärr är det inte så.. "Det var Gorbatjovs Glasnos Perostrojka som fixade det." >Det där var väl ändå ett hån mot den demokrati som du så gärna omhuldar? Blir så djä.. arg på alla "skygglappsnissar" som inte ser att största hotet mot demokratin "Blir så djä.. arg på alla "skygglappsnissar" som inte ser att största hotet mot demokratin" När jag ändå är igång och krääääääääks Tänkte tillföra lite till debatten ang. hot mot demokratin. "Håll i hatten gooooa Svenskar var kritiska till EU Men!!! Rösta annars är Ni fit... Ang JulilistanIngen är så bra som han är när han är dööö
Han är ansvarig för folklidande som är i samma klass som Brejchniew(stavade ur huvudet)
En riktigt stor folkmördare i klass med dom värsta i modern tid.
Då säger "skiten" "b-skådis cowboy" i sin himmel "det had jag ingen Aning om "
Jag skall konfrontera dig när jag kommer upp !!! Jag skall plocka ner dig Ronald !
Hur skall man kunna få respekt för ett folk som har så lite historisk kunskap som amerikanernar har.???
Hela cermonin liknar Stalin Lenin köret. Pack Pack. Sorligt att se
Reagan representerar ett av dom sämsta exemplen på hur Amerika väljer sina presidenter
och vilka "pundhuvud" dom får som ledare för sitt fina Amerika. "Voine Voine"
Tro mig gott folk, dom kommer att gå under precis som romarriket,därför att dom inte kan historia
och dom måste kör bil för att komma till någon som kan berätta det för dom. !;-)
Det är så djä.. pinsamt att en stormakt som USA väljer en djä.. B skådespelare CowBoy
till President. Dom kunde lika gärna välja en MC Donalds hamburgare,det är samma hjärnaktivitet.
Håll i hatten gooooa Svenskar var kritiska till EU Men!!! Rösta annars är Ni fit...
Rösta PÅ JUNI Listan
Tycker SvenSv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Reagan var aldrig någon favorit men i ett globalt perspektiv har han gjort mycket gott, ett tips är att du aldrig besöker Polen, Lettland, Litauen, Östtyskland, Bulgarien eller Ungern och smutskastar honom offentligt. Han var den enda politikern i väst som rakryggad stod och sa "Tear down the wall" och verkligen menade vad han sa, jag misstänker att även du jublade åt honom då.
Man blir inte ihågkomd för sina misstag, man blir ihåkomd för sina hjältedåd.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Ja det var en lagom kort line för att han skulle kunna komma ihåg.
Du kan fråga alla mördade ElSalvadoraner Guatemala Nicaragua söners mödrar vad dom tycker
Iran kontras affären där han stod upp och ljög hela amerikanska folket i ansiktet
Bla var det han som stöttade Bin Laden och medverkade till att AlQuida finns idag
Det finns en lista som amerikanarna skulle kolla om honom inna dom kör igång ett
begravningsspektakel helt i stil med Sovjettradition Fy Faen !
Man skall täppa till trynet på alla falska yttringar.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Ronald Reagan medverkade till att det kalla kriget tog slut, det om något är en beundransvärd handling, jag vet inte hur det är med er andra men att ha tusentals kärnvapenspetsar som hotar hela planeten är inget jag ser fram emot. Självklart finns det kärnvapen kvar i världen med Reagan fick till stånd en avveckling.. Det kommer jag att minnas honom för iallafall..Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Men så mycket moral och ryggrad kan man begära att dom inte skickar ut mördarligor över små
länder som dom inte gillar.Tar sig rätten att byta ut demokratiskt valda regeringar.
Historien kommer att döma honom och det blir inte nådigt.Sovjet hade rasat oberoende om han
hade bett dom "Riva Muren".Sovjet var bankrutt efter Afganistan där föll deras välde Reagan förutan.
Sovjet gick under med dunder och brak BRA .Det var Gorbatjovs Glasnos Perostrojka som fixade det.
Det hade nog varit annat ljud i skällan på Er om USA skickat in folk för att neutralisera Carl Bildt.
Ta bort Era skygglappar och läs på Er nutidshistoria.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
"Ta bort Era skygglappar och läs på Er nutidshistoria."
Nä du Sven, nu tycker jag att du är dåligt påläst! Glasnost och Perestrojka var en effekt av taskig ekonomi, inte en effekt av viljan att demokratisera!
"Det hade nog varit annat ljud i skällan på Er om USA skickat in folk för att neutralisera Carl Bildt."
Det där var väl ändå ett hån mot den demokrati som du så gärna omhuldar?
R.R. var inte världens bästa människa, inte ens Usa's bästa president, han har fått stå som ansvarig för många dumheter men det förhindrar inte att han gjort mycket gott, snacka inte skit om de döda, ägna dig istället åt att försvara de levande!
"Sovjet hade rasat oberoende om han hade bett dom "Riva Muren".Sovjet var bankrutt efter Afganistan där föll deras välde Reagan förutan."
Det var det väl ändå ingen som visste då, att Sovjet var bankrutt är inget annat än en efterkonstruktion skapad av fegisar som dig som inte vågar acceptera att folk som gjort fel även kan göra rätt. Att Sovjet blev bankrutt består till stor del av det kalla krig som Reagan och väst i stort förde mot kommunist-staten, inte ens du kan förneka det...Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Jaha så vår demokrati är mer värd än Chiles ElSalvador Guatemala Nicaraguas
Carl Bildt får/kan man inte röra , men dom andra demokraterna är suspekta dom skall bort.
>Nä du Sven, nu tycker jag att du är dåligt påläst! Glasnost och Perestrojka var en effekt av taskig ekonomi,
>inte en effekt av viljan att demokratisera!
Håller jag med om men det satte igång en process som ledde till Sovjets fall och det var djä.. bra.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
just nu och för lång tid tillbaka är USA. Djä... bullshit om Reagan och hans insatts.
Dessa djä... "skygglappsnissar" hade Carl Bildth som förebild när han for till Amerika och
snackade en djä.. massa skit om vår pågående ubåtsjakt mot Sovjet. Jag var aktiv ubåtsjägare !
Med all rätt brännmärkte Palme honom för hans sladdriga tunga.
För dessa "skygglappsnissar" är allt till vänster om Yngve Holmberg Gösta Bohman Carl Bildht
samma som kommunister i bästa McCarty stil. Fy Faen kom inte och snacka om demokrati.
Passande att signaturen är Trash för det är exakt vad det är "soppor"
Som officer i Marinen var det fruktansvärt att hör detta Palmehat. Höga officerar med anknytning
till Carl Bildth spydde sitt Pinochett hat mot Palme. Tur att inte USA inte vågade. Jag vet var jag
skulle ställa upp.Som tur har Vi en kår av officerare som står Över såna konspirationer.
Jag kan nämna dom vid namn om någon sticker upp,jag kan nämna namn på "nasseofficerare" om deras
barn och barbarn vill höra vilka förrädare Vi hade i landet på den tiden. Dom stod Högerpartiet nära !
Har haft många diskussioner med sk högerfolk , när man kommer in på kärnan visar det sig att
det är sk "goddagspiltar" som haft det beviljat hela livet och nu märker att intelligent folk av alla
kategorier kör förbi dom. Egentligen ett pack som håller på att självdö pga inavel och dummhet,
ett djä.. pack vars enda lojalitet är mot plånboken.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Demokratin hotas på många sätt idag, ett av de största hoten är sossarnas absoluta vilja att styra landet med hjälp av halvdåliga kompromisser och toppstyrning istället för att lysa ut nyval.
Usa kan jag förvisso hålla med om att det är ett hot demokratin, men knappast i Sverige eller Europa..
Andra länder som förtjänar kängor är Nordkorea, Kina, Iran och Italien.
Trots allt detta så går jag inte på med personangrepp som dig Sven, jag försvarar bara den politiksa ideologi jag tror på istället för angripa den jag inte tror på. Visste du för övrigt att vid ett åsiktstest genmfört av en student från Linköpings universitet så röstade 6 av 10 vänsterpartister, 5 av 10 sossar och 3 av 10 centerpartister ett steg för långt åt vänster baserat på vad partiernas idelogier innebär. Ska leta rätt på länkar nån dag men inte nu, nu ska jag sova för jag var i Portugal och hejade på Sverige igår!Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Sveriges domarekår ! Högerfolk som frågar hur kvinnan var klädd vid våldtäckten.
Hon kommer säkert från underklassen så här får Vi döma försiktigt.
Ett tusenfaldt Fy Faen för Era domare i de kvinnofridsmål Ni aggerat !
Det enda bra med USA är att dom också tillsätter HD så skulle Vi också ha i Sverige.
Då fick Vi vädra ut den unnkna luften av dessa grågossar som har glömt hur
det är att få stånd och att Nej betyder Nej.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Befälen över den Svenska husarstyrkan 1814 (Johan af Wingård) skrev så här.
"En god egenskap har den svenske soldaten. Han icke resonerar, samt tror allt vara välbetänkt av befälet: även om misstag och dårskaper tydligt framstå, går han sin bana fram utan knot, och som fatalist i botten anser han händelsen icke kunnat undvikas."
Det enda som ändrats på nästan 100 år är att befälet heter Göran Person och socialdemokratin.Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
Rösta PÅ JUNI Listan "
Är inte de högerställda? För en rödare snubbe än dig har jag nog aldrig stött på :-) Sv: Ingen är så bra som han är när han är dööö
>Är inte de högerställda? För en rödare snubbe än dig har jag nog aldrig stött på :-)
Du skriver som du har förstånd till 1:Namn på den listan var Nils Lundgren en äkta socialdemokrat.
Han fick min och min sambos röst så det blev 14.4 % för den listan som också stal röster från kloka moderater.