Vad är det för ett skitföretag,har hållit på nu två dygn och försökt komma fram till kundservice. Som trogen anställd på Glocalnet så kan jag kanske hjälpa dig här eftersom jag sitter på arbetet just nu. Fasiken vad bra att ha medlemar som jobbar inom olika områden inom Tele/Data :) Kan ju säga att jag inte gillar Glocalnet.. Men det beror på att jag är en f d aktieägare som förlorade 6000 kr.. =) Jag kan även tillägga att jag i egenskap av medarbetare på Glocalnet även har hand om frågor gällande Telenordia, Algonet och Utfors. Detta på grund av att dessa bolag köptes upp för ~18 månader sedan av Glocalnet. Jag är också en före detta aktieägare i Glocalnet. Jag köpte för 0,68kr och sålde strax efter för drygt 1,20kr, jag är en ganska nöjd fd aktieägare ;-). Jag har sett att aktien gjort stora kursändringar (både upp och ner) även senare, så ni som är intresserade, håll ett öga på Glocalnet och köp i rätt tid. Ok frågan till Glocalnet. Jag hlälper en bekant som just bytt från Telia till Glocalnet. Om du surfar in på http://10.0.0.138 och väljer att ställa in modemet i "bridged"-läge så kan du enkelt skapa en PPPoE-anslutning under Windows XP/2003. Använder du något annat operativsystem så får du snällt installera Enthernet-klienten som följer med på cd-skivan och koppla upp dig via den istället. Hmmm jag tittade lite på Glocalnet erbjudande för ADSL och fick då reda på att jag kan skaffa det. Med up ptill 8 Mbit/s är precis vad erbjudandet säger. Du kan få en hastighet upp till 8 Mbit/s beroende på avstånd til lden telestation som ditt ADSL är knutet till. Ring gärna in till oss på 0200 - 88 88 88 för mer information. FeedBack .Det var lite SBS att jag inte fick igång PPPoE köret. Win 98 Aj då, din granne råkade tydligen ut för vår felaktiga mall då det gäller utskick av användaruppgifter och diverse anna nnyttig information. Jag måste lägga in att Glocalnet ÄR ett SKITFÖRETAG!!! Jag har varit utan internet i FYRA veckor nu!!! I EN vecka har jag väntat på att en viss Silvio på Glocalnet ska få tummen ur och ringa mig och förklara varför de inte på en månad lyckats ordna upp min ADSL!!!Glocalnet !!!
"Just nu är det många som ringer så vi får be dig vänta" testade olika tider och sist kl 05:00 på morgonen.
Blev hängande i skvalrymden 15 min sen gav jag upp.Jag har problem med Alcatell Speed Touch Home modem.
Vet inte om det funkar mot Glocalnet, någon som vet något ?Sv: Glocalnet !!!
Har du porterat dig från Telia till Glocalnet nyligen?
Gissar på att det är ett Alcatel SpeedTouch Home 510 som du har problem med och det skall fungera utmärkt med Glocalnet ADSL.
Testa att frigöra ditt ip en gång så att du får ett av modemet. Gå sedan in på http://10.0.0.138 och ställ in modemet på DHCP. Boota om och då bör det fungera.
Den här veckan vet jag att det har varit mycket att göra beroende på att Glocalnet har porterat in närmare 5000 kunder från Telia. Många av dessa nya kunder har just detta problem med modemet samt att det av någon konstig anledning har glömts ett Nokia-modem på den CD-skiva som medföljer abonnemanget.
P.S.
I skrivande stund är det bara 3 personer i kö. Så om du ringer inom de närmaste minuterna så kan jag (nästan) garantera att vi svarar inom någon minut, såvida det inte blir någon plötslig anstormning precis nu. Och ja, jag skriver här och pratar i telefon samtidigt. Har du "tur" så kanske det till och med är jag som svarar på just ditt samtal.
/SilvioSv: Glocalnet !!!
Vi har nu en från Glocalnet och det är SilvioF
Vi har en eller några fler snubbar från Microsoft som kommer in då och då och hjälper till och ge nyheter.
Har vi några från Tele2, Telia, Bostream. BBB, Adobe, Macromedia m.fl så vore det ju super.
Pelle kanske skulle försöka ragga lite medlemar som jobbar inom supporten på dessa företag.
Tror att det skulle uppskatta mycket
Kör så det rycker SilvioF och ni på Microsoft :)
En bra kund är en glad kund :)Sv: Glocalnet !!!
Brukar nämna det när de ringer och försöker värva en, då blir det tyst.. =)Sv: Glocalnet !!!
Sv: Glocalnet !!!
Vi har modem Thomsson Alcatel Speed Touch Home.
När Vi kör CD :n händer ingenting när Vi väljer modem i ComboBoxen
Modemet är online det syns att två gröna lyser fast sken och dom andra blinka hemtrevligt.
Vi har alltså inte kommit så långt att Vi fått skriva Användare och lösenord.
Klarar detta modem Ert protokoll (PPPo..E nåt ) ?Sv: Glocalnet !!!
Antingen 0,5 eller upp till 8 Mbit/s för ett lite dyrare pris.
Undrar vad dom menar med upp till 8???
på Telia så kan jag skaffa max 2 Mbit/s och det är väll det som max Glocalnet kan erbjuda åxå???Sv: Glocalnet !!!
Instruktionsbladet var lite otydligt vad gäller användarekontot xxxxxx@glocalnet.net
Detta ord står som ett ord,men i konfigurationen skall man skriva
xxxxxx i User rutan och glocalnet.net i Tjänstrutan där det står Local default.
Skulle inte skada om Ni förtydligade detta i instruktionsbladet.
Nu är det frid och fröjd för min granne och min heder är återupprättad,åtminstone hos dom ;-)Sv: Glocalnet !!!
Tyvärr så ballade någonting ur nere på hk den dagen som hans, och något hundratal fler kunder, fick dessa uppgifter utskrivna.
Det är bara att beklaga och skälla lite på våra administratörer. ;/
Roligt att ni har fått igång det i alla fall. Hoppas att han/hon blir nöjd med tjänsten.Sv:Glocalnet!!!
Vad säger man om ett sådant företag? Gissa om de måste komma med en RIKTIGT bra ersättning för att ha kvar mig som fasttelefoni- och adsl-kund...
Och till dig Silvio om du läser det här: SKÄMS!!!