Hej! Nja, det var nog inte riktigt vad jag sökte tror jag men tack ändå. NoSpamMe, EmilNoSpam kanske? eller leta upp vad email heter på andra språk och fösöka spåna runt det. "Amando Email Client", Amando är latin och betyder "att skicka". Pelle då? Jag tycker vi ska följa i Microsofts spår.... > <b>Har någon ett bra namnförslag på en mailklient med inbyggt SPAM-filter?</b> Just i dagsläget har jag bara programmerat en klass för kommunikation med en POP3 server, men fler kommer när jag utökar och programmerar klart första versionen... > <b>Just i dagsläget har jag bara programmerat en klass för kommunikation med en POP3 server,</b> "Ansiktsburk" http://www.kramgo.se/ansiktsburk/ måste väl vara motsatsen till skinkburk/burkskinka (SPAM)? Godars skymning vad många olika protokoll det finns! =) > <b>Ett så bra program finns redan, "The bat"..</b>Namnförslag
Har någon ett bra namnförslag på en mailklient med inbyggt SPAM-filter?
Tack på förhand!
Mvh,
ThomasSv: Namnförslag
Finns det fler förslag?
Mvh,
//Anna-KarinSv: Namnförslag
"AbdoSpam", Abdo är latin och betyder "ta bort"
Det var allt jag kom på...
/MickeSv: Namnförslag
alternativa namn:
Bert, Olle, Linus, Orvar, Bert-Sven och Daniel-Anders...
Mer seriösa namn:
Bert-Spam, Torkil-Spam eller Hans-Spam.
Mest seriösa namn:
SpamKiller, SpamProfiler..Sv: Namnförslag
MyMail naturligtvis !
/Johan
P.S.
CREST
D.S.Sv: Namnförslag
Jag hoppar över namndiskussionen och undrar istället vilka protokoll din klient kommer att stödja.Sv: Namnförslag
IMAP kommer jag troligen att försöka stödja, eventuellt HTTP också...
Har just nu inte tittat närmare på de olika protokollen förrutom POP3 då.
Om någon har en sida eller två som tar upp olika e-post protokoll är ni väldigt välkomna med att posta dem hit =)
Varför undrar du förresten Rickard?
Mvh,
Äsch då, sådant gammal junk :-)
> <b>IMAP kommer jag troligen att försöka stödja, eventuellt HTTP också...</b>
Precis vad jag ville höra. Stöd för MBOX, SIEVE och LDAP också kanske?
> <b>Om någon har en sida eller två som tar upp olika e-post protokoll är ni väldigt välkomna med att posta dem hit =)</b>
Internet Mail Consortium
> http://www.imc.org/
> http://www.imc.org/rfcs.html
> <b>Varför undrar du förresten Rickard?</b>
För att det inte finns en enda vettig IMAP/HTTP-klient till Win32. Den enda som är användbar är Outlook Express och den har ju minst sagt sina begränsningar.
Trycker du även in iCal så är allas lycka gjord. :-)Sv: Namnförslag
Sv: Namnförslag
Om jag ska kunna implementera fler protokoll sen måste jag ju ha möjlighet att testa att allt fungerar och det innebär ju att jag måste ha ett mailkonto för varje protokoll...
Någon som har länkar till gratis email för olika typer av protokoll?
Mina framtida mål är ju att göra programmet så komplett och kompetent som möjligt så den kan ersätta Outlook Express och andra klienter ;)
Mvh,
Mig veterligen så har The Bat uselt stöd för IMAP och inget stöd alls för HTTPMail.