Nu börjar stor hyckleriet. Det visar sig att en poliskommisarie köp sex. Jag tycker att man ska ge fan i att folk köper sex, så länge det inte är minderåriga som säljer. Varför är det egentligen olagligt? Jag tror att det är ytterst få av de kvinnor och män som säljer sex som gör det för att de gillar det. Köparen vill nog gärna tro det för att döva sitt eget samvete. Tyvärr är det oftast så att man säljer sex för att finansiera ett drogberoende eller, i fattiga länder, för att helt enkelt överleva. Jag tycker man ska tillåta sexhandel i samma form som de har i Tyskland, hororna där har faktiskt ett eget fackförbund (fuckförbund?) och oftast en lagligt organiserad verksamhet som både säljer och köper tjänster. I Holland erbjuder staten handikappade sexuella tjänster, det är inte heller så fel... Prostitution, ett av våra älsta "yrken" är nog inget vi kan trolla bort med lagar. Jag tycker det är fel att köpa och sälja sex. Någon gång på någon motorväg i Sverige mitt i natten när jag var på väg hem till jobbet för att parkera kärran så diskuterades detta ämne i något radioprogram (kan ge mig fn på att det var Nattradion i P3-P4). Då ringde det in en gammal tant från Götet och hade följande att säga om saken. Köpa Sex !
Vem fae.. har inte det.När jag var jungman 16 år 1957 köpte jag mitt första sex i Le Havre Frankrike.
28000 france. Det var väl en 10 i svenska pengar.Jag minns varje sekund av detta mitt första möte
med en mogen kvinna. Jag skäms inte en sekund och hon gjorde det inte heller.Det var BRA.
Det var så djä.. skönt och bra och kommer aldrig försvinna ur mitt minne. 16 årig Sven !
Djä.. hexjakt det blivit på våra naturliga gåvor. Hyckleri är det ord jag hittar först.
Runt oss finns det köpta välborgade kvinnor som också sålt sig genom att gifta sig med en rik knös !
Det handlar egentligen bara om priset , som han sa som erbjöd en kvinna 500:- då sa hon nej.
Ok sa han 1 miljon då , då började hon fundera. !
Det handlar inte om moral och etik, det handlar om pengar och makt !!!
Om jag var född kvinna och hade samma sexlust som jag har nu,
skulle jag inte tveka en sekund att tjäna pengar på "hjulet".
Dessa djä.. "fjantmödisar" som förskräcker sig.
Det är ett av världens äldsta yrke och kommer så förbli.
Klart att Ni förstår att jag inte menar traficing.
Man kan aldrig äga en kvinna, !!!
hallickar är den mest lågstående man, man kan träffa på. !!!(fick jag till det)Sv: Köpa Sex !
Man måste ju tänka på såna som är 30-40 år och oskulld. Egentligen så kanske självmorden minskar om det blir lagligt, mindre deppiga oskulder.. Hmm, nu funderar jag lite för mycket..Sv: Köpa Sex !
När man är sexton år har man kanske inte livserfarenhet för att inse detta, men som vuxen man har jag svårt att förstå hur man kan utnyttja det faktum att en annan människa är i sådana svårigheter att de säljer sex. För mig är det helt otänkbart. Jag föreställer mig att jag skulle ha fruktansvärda samvetskval efteråt.
Sen är jag inte mer blåögd än att jag inser att det här problemet inte löses genom lagstiftning. I stället måste grunden till problemet bearbetas. Droger, fattigdom etc.
För att avsluta mina synpunkter med ett positivt råd: Sex och bridge har det gemensamt att har man en bra hand behöver man ingen partner.
/JanneSv: Köpa Sex !
För övrigt så är onani sex med den man älskar mest och därmed inte helt överflödigt :-)Sv: Köpa Sex !
Jag tycker människan är en sjuk varelse om de måste köpa sex? Har vi inte utvecklas tillräckligt för att bemästra våra drifter?
Att köpa sex är inget vackert.
Att det förekommer sexslavhandel är inget som man skall blunda för. Prostutition lägger grunden för detta. Vilka kunder är inte prismedvetna? Varför välja en dyr "laglig" kvinna när en "sexslav" är så mycket biligare?
Jag tror det är så att de som köper sex är fast i ett sexberoende. Att försöka tillfredställa människans behov av kärlek med sex lämnar bara tomhet efter sig.Sv: Köpa Sex !
Hon såg det som att hon gjorde en välgärning för samhället. Hon hade tydligen varit prostituerad i bra många år, samtidigt som hon ville framhålla att hon haft en god och trygg uppväxt och aldrig haft några missbruks eller övergreppsproblem. Hon resonerade som så att om hon kunde få någon man tillfredställd så vore chansen att han drällde runt på stan och våldtog någon ytterst liten, eftersom han redan fått vad han var ute efter.
Allt är inte bara svart och vitt..
Så istället för att blåslampan ska köras upp i rektum på torskarna och hororna, varför inte jaga de samvetslösa hallickarna och de som pysslar med trafficking.. När det problemet har slagits ned med hård hand, först då anser jag det acceptabelt att man diskuterar huruvida man ska ödsla energi på att motarbeta prostitutionen. Börja jaga de riktiga pappskallarna FÖRST.
Men prioriteringen är väl som alltid, skev. Räcker med att kolla narkotikafrågan. 20 snutar stormar en "ravefest" eller en krog och plockar in 20 pers som rökt på eller käkat något otillåtet, det är väl inte dem som är problemet?? Problemet är väl dem som förser dessa personer med substanserna??? Först jaga dem, SEN jaga användarna kanske?
(Därmed inte sagt att jag är drogliberal på något sätt)