Jag börjar med att be om ursäkt för att jag ställer frågan här....Är väl kanske inte rätt forum att ställa denna fråga...Någon som förstår "Director projector"??
Men jag har letat överallt och fått en lösning som jag inte förstår och här på Pellesoft finns ju många duktiga användare och någon kanske har haft liknande problem.
Det är så här att jag har ett par spel som barnen spelar och när man startar dom så får man dessa felmeddelanden:
-----------------------------------------------------------------------------
Director player Error: Unable to load movie playlist. Does the .INI file exist? It must contain a section ["Movies"] with an entry 'Movie01=pathname.dir'.
Director player Error: The Projector is Stopping
Application Error The Application cannot run
-----------------------------------------------------------------------------
Installerar jag om spelen så fungerar dom tills nästa gång jag startar om datorn. Då smäller dom igen
Jag har, som sagt, sökt och hittat samma lösning på många ställen, på Macromedias sida skriver dom så här:
www.macromedia.com/support/director/ts/documents/ini_error.htm
Mitt problem är jag kan absolut ingenting om Director(eller vad det heter) och förstår inte vad dom menar...
Dom skriver att det är en bug att den inte klarar en path som är längre än 125 tecken. Path till vad? Till Director eller till spelet eller nå´t annat? Om det är till Director, var hittar man den och hur installerar man om den?
För till spelen är pathen absolut inte så långa, den är "c:\AnkiPytte\ankipytte.exe" eller liknande.
Som ni märker är jag helt "lost" här och jag hoppas det finns någon som kan hjälpa mig!!
Tack på förhand!!!
/Jocke