Hej! Norton ghost hade ju varit kanon för detta men det är kanske svårt att få tag på tills imorgon, såvida du inte köper det online. Norton Ghost finns på följande länk : http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/ Det där med utrymmet är jag mindre fundersam om; är 99,9% på att jag kan använda en rolig startdiskett för att få igång nätverket (har inte misslyckats på någon annan maskin hittills så...)Klona hårddisk?
Min brors dator ska hämtas för service imorgon och han vill helst slippa installera om allting igen (gjordes för drygt en eller två månader sedan.) Vi är 99% på att disken kommer att rensas pga. att de inte har support för windows xp (det var windows millenium från början.) Så...
Någon som känner till något bra verktyg som under t.ex. dos (startdiskett) kan skapa en kopia på hela disken? Plan A är om man kunde göra en 1:1 kopia (dvs. inte kopiera bara filerna utan rubbet.) Plan B är om man kunde hitta något ntfs-dos aktigt så att man kunde kopiera rubb och stubb bara. (Nätverksbiten är redan avklarad) Bhöver "bara" något verktyg som kan sköta kopieringen alltså.
Någon? Om det här inte går funderar jag på om man t.ex. kan montera disken i en annan dator och sedan bara kopiera filerna, men det skulle vara kul att få det att fungera ändåSv: Klona hårddisk?
Vad den gör är att den packar ihop en partition eller en hel hårddisk till en fil och som man sedan kan återställa hårddisken med. Filen blir ju givetvis rätt stor, i storleksordningen kanske 50% av använt utrymme på hårddisken så det gäller att ha gott om utrymme för att lagra den. Lycka till...Sv: Klona hårddisk?
Måste kolla priset på saken...