Hej! Jag har köpt en i förra veckan, och den rekommenderar jag varmt! Jag har 3 (TRE!) stycken 1710S hemma och en Viewsonic 19" XXX ombrandad till Dell på jobbet, skillnaden är milsvid, LG-skärmar är överlägsna i bildkvalitet men inte roterbara. Tyvärr är 1280x1024 lite för låg upplösning för bortskämda mig, men annars är jag mycket nöjd med dom. Jag skulle rekommedera LG 1710S om det inte var så att den håller på att försvinna. Så därför rekommenderar jag deras ersättare LG 1730S som dessutom har en responnstid på 12ms, och kostar inte många kronor mer. Den nya skärmen är inte släppt ännu men beräknas komma in runt den 20 juli. Det är inte bara du Trash som är bortskämd :-p skulle helst också ha 1600x1200 i upplösning. Jag har 2 L1710B som jag kör "DualHead" via DVI på, funkar kanonbra tycker jag. Har inte så stor erfarenhet av andra skärmar, så jag kan inte bedömma hur bra dessa är jämfört med andra modeller. Borde det inte finnas någon efterträdare till 1710B nu? Jag har haft mina i ett år nu och det brukar ju komma nya modeller rätt ofta...? Tja, det finns ju alltid en LG 1730B som är i princip samma skärm som LG 1730S fast med DVI. http://www.itparadiset.se?ID=1804 Jag tror det blir en LG 1730B, den har ju bara halva responstiden på en 1710B. Men är det någon som vet om det är en USB-hub även i 1730B? Jag har en Compaq 7020 Flat panel monitor. Det är inte USB-hub i den. Och vill du ha en lite mer objektiv syn på det kan du kika här: Knalli:Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Ska snart köpa en ny skärm. Det får bli en 17" TFT-skärm. Jag har kollat på en LG 1710S eller en LG 1710B, är det någon som rekomenderar någon av dem eller kanske en annan? Alla förslag är varmt välkomna!
Tack på förhand!Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
En Samsung SyncMaster 710T TCO-03 (finns på exempelvis jmedata.se).
Fungerar riktigt fint, faktiskt. Den är nästan lika stor som en vanlig 19-tummare (i bildyta då), och PIVOT-funktionen är häftig (kan vrida skärmen så att den står på högkant, bra om man läser A4-sidor på skärmen).
Responstiden är 12 ms (vilket är lågt), och den "släpar" inte alls mycket. Duger utmärkt till spel (har hårdtestat den på ett LAN i helgen :D). Betraktningsvinkel på 160 grader.
Ett bra köp, som iallafall jag är nöjd med.Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Idag skulle jag dock välja en bra pekskärm med minst 1600x1200 i upplösning, men det är jag...Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Vill du veta mer. http://www.itparadiset.se?ID=1803Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
1730S, hmm, verkar intressant. Du vet inte som den finns med DVI ingång?Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
/JohanSv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Är det någon som har bestält från ITparadiset någon gång? Kan man lita på dom? Är det krångligt om man skulle behöva lämna in grejerna på garanti?Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Låter kanske inte mycket för världen, men jag tycker den fungerar kanon och har aldrig haft några problem med den.Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Jag kan ju berätta att det är inga som helst problem med att beställa därifrån. Garantin strular i princip aldrig heller.
Det kan jag säga med ganska stor säkerhet eftersom jag är delägare.Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
http://se.pricerunner.com/retailer/3287/reviews
Och det verkar ju bra... =)Sv: Ska köpa ny 17" TFT-skärm, skulle gärna vilja ha lite tips
Det var ju synd, hade behövt en och vill helst inte köpa en att ha bredvid, men det verkar inte bättre än att jag får göra det om jag köper den skärmen.
Niklas:
Hehe, stjärnorna talar ju för sig själv, eller hur?