Hej, Har haft en Dell D800 1,7Mhz i drygt ett halvår som jag är jättenöjd med En sån här, den är inte lätt men den ersätter vilken skrivbordsdator som helst om man uppgraderar minnet lite. Synd att det var så kort batteritid (1h). Om han skulle få för sig att ut och resa med den någon gång menar jag... Kolla denna: http://www.hp.se/produkter/family.asp?category_id=1&type_id=2&family_id=56038&audience=business. Dell D800 verkar vara intressant, såg även att den var bäst i test i tidningen Mikrodatorn > Det sitter antagligen en Centrino i den och då är 1800mhz den snabbaste varianten, men den motsvarar i praktiken en P4 3ghz så hans 1700 är antagligen tillräckligt snabb. > Hmmm, storleken haqr ingen betydelse... Men den var kanske lite för långsam för min smak :-/Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Jag undrar om någon kan tips om bra och pålitlig bärbar dator som skall användas till utvecklingsarbete i webb programering och övrig bildbehandling m.m. Det ska vara en ren arbetsdator ska inte spela spel på den.
Den bör dessutom vara lätt att arbeta med och jag kommer inte vara på resande fot jämt så den behöver inte vara superlätt.
Vill givetvis ha så lite krångel som möjligt med datorn och företaget som man köper av.
/TomasSv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Ökade på grundkonfigurationen en del med mer minne, snabbare hdd mm
Men jag är helnöjd med den, dels är prestandan bra, samt att den har både strypinne och muplattaSv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC1712SMISv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Sv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
En alldeles ypperlig HP-dator som inte har krånglat det minsta, men som har det mesta i hårdvaruväg. Nya CENTRINO-tekniken på processorn, vilket ger längre batteritid och lägre värmeutveckling. Ta en titt, jag rekommenderar den starkt!Sv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
/TomasSv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Har haft en Dell D800 1,7Mhz i drygt ett halvår som jag är jättenöjd med
Ökade på grundkonfigurationen en del med mer minne, snabbare hdd mm
Men jag är helnöjd med den, dels är prestandan bra, samt att den har både strypinne och muplatta
<
Hm... Om jag vore du skulle jag satsat på att öka processorn lite granna :)Sv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Jag har en Dell Inspiron 5150 med 3ghz och 512 mb ram på jobbet, skulle lätt byta den mot Ulfs dator...Sv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete
Jag har en Dell Inspiron 5150 med 3ghz och 512 mb ram på jobbet, skulle lätt byta den mot Ulfs dator...
<
Jag tror Ulf skulle bli glad då :-pSv: Tips på bärbar dator för utvecklingsarbete