Ms uppmanar sina partners att få alla som använder Nowell och ibm produkter att gå över tilla att använda ms produkter. Att göra ett sådant öppet utalande om att dom vill äga hela markanden är fan sjukt. ST, > <b>Nepp.. läste nyheten på www.idg.se hurså??</b> Kanske det.. men att dom känner för skaffa sig totalt monopol på markneden.. hoppades på att det skulle öppna vissas ögon.. menmen.. > <b>Kanske det.. men att dom känner för skaffa sig totalt monopol på markneden.. </b> Detta med MS fattar jag inte riktigt alltså. > <b>1) Dom har en produkt som många vill använda och så ska dom bli straffade för det??</b> Att dom vill ha många kunder förstår jag, men om dom har totalt monopol på marknaden så blir det inte bra. när någon hacker lyckas hitta något av deras stora hål, så skulle dom kunna sabba varenda dator i hela världen. och monopole e inte bra någonstan. nu har dom gått för långt...
Sv: nu har dom gått för långt...
Vad är det för konstigt att ett företag försöker kränga ut sina produkter via sammarbetspartners? Ser inte något konstigt med det, tyvärt om sker detta över allt men så fort Microsoft nämns i sammanhanget blir det fan i helvetet hos så många.Sv: nu har dom gått för långt...
Källkritik naturligtvis. Allt man läser är inte alltid som det ser ut vid första anblicken. I just detta fallet vet jag inte hur det ligger till och därför ville jag läsa det direkt ifrån källan istället för att bara lite på någon annan.Sv: nu har dom gått för långt...
Sv: nu har dom gått för långt...
Varför skulle Microsoft inte vilja få så många kunder som möjligt?
> <b>hoppades på att det skulle öppna vissas ögon.. menmen..</b>
För vad och varför skulle Microsofts ögon ha öppnats menar du?Sv: nu har dom gått för långt...
1) Dom har en produkt som många vill använda och så ska dom bli straffade för det??
2) Visst att köra i IE i sitt operativsystem för att ta andelar utan att göra det möjligt att få bort det kanske är dumt men många vill ha allt på en gång när dom har sin dator och det är ju det som MS gör, dom skickar med ett webbläsare, email program och multimedia program så kunden inte behöver installera det själv.
Att tvinga företag att betala böter för att dom har blivit för stora låter helt sjukt.
Det är som att Winamp har blivit för stora på media program att dom får böta.
På PC så finns det ju alternativ som Linux och det men hur är det på MAC sidan, hur många olika OS finns det där, tror fasiken att det bara finns en på den marknaden.
Även om MS skulle göra så personer får välja att installera IE, Outlook eller Mediaplayer så skulle det endå bli ett djävla liv på MS.
MS är ett företag som ska känna pengar åt sina aktiesparare.
Man ska bli så stor som möjligt för att åf in så mycket pengar som möjligt.
MS gör bra produkter men har som allt annat en del problem med olika saker.
Jag är ingen MS älskar men åxå ingen MS hatar.Sv: nu har dom gått för långt...
Det är fel.
Microsoft har blivit dömda i EU för att de använder sin monopolliknande ställing till att konkurera ut alternativ till Windows Media Player. Ingenting om att många tycker att den är bra ller att den har många säkerhetshål eller att den är dyr eller att den är dålig eller whatsoever, utan för att de har använt sin monopolliknande ställning.
Sådana är våra gemensamma lagar inom EU. Gillar du inte dom så får du lägga din röst på något parti som tycker som dig eller starta med lobbying.
Personligen tycker jag det är synd att det har gått så långt som det har gått. Jag vill ha mitt OS med de vanligaste applikationerna medskickade. Men samtidigt skulle jag vilja att de applikationerna jag inte vill använda ska vara enkla att _totalt_ avinstallera.Sv: nu har dom gått för långt...