Man får dålig smak i munnen när man hör att Anna Lindhs barn har överklgat domen Håller med dig Sven. Allt för många verkar tro att pengar löser alla bekymmer och att man efter en olycka/tråkig händelse FÖRTJÄNAR ekonomisk kompensation. Jag håller också med, men enligt mig är de som har blivit oskyldigt dömda av systemet (Joey Rahman t.ex.) de som ska ha mest pengar och även ska ha rätt att kräva mer (utan att bli anklagde för girighet). <b>> Man får dålig smak i munnen när man hör att Anna Lindhs barn har överklgat domen Dålig smak i munnen !
för att dom fått för dåligt skadestånd för mammas död. Dom vill vill ha mer pengar !
Allting har ett pris i pengar. Dom som är rådgivare . Ett stort Fy Fae..
Har Ni inte pengar så det räcker nu får dom bara 50 000 dom vill ha 100 000
Det är ju fae.. helsjukt att bara snacka pengar och agera på detta vis.Ett stort Fy Fae..
Lägg upp 100 000 lappar till barnen och låt dom räkna alla så kanske sorgen går bort uhmmm !Sv: Dålig smak i munnen !
Om det inte vore för det faktum att samma sak existerar i alla länder så skulle jag starkt misstänkt det svenska bidragssamhället där ingen längre verkar känna några skyldigheter (samhället ska fixa allt). I stället måste man nog acceptera att människor i allmänhet är giriga och egoistiska...
Personligen hade jag inte blivit upprörd om Lindhs barn hade fått 100 000 eller ens 500 000 i första domen. Det är när folk KRÄVER pengar för sitt lidande som jag blir väldigt skeptisk (och misstänker advokaternas girighet också)...
Personligen tycker jag att en person som överlever ett allvarligt brott (våldtäkt, grov misshandel, el dyl) ska ha mycket mer än efterlevande till en mördad. Det verkar inte alltid vara så i Sverige...Sv: Dålig smak i munnen !
Sv: Dålig smak i munnen !
för att dom fått för dåligt skadestånd för mammas död.</b>
Att du inte skäms, Sven. Borde du inte ha satt in minst sju enter-tryckningar mitt i texten?