Kan man köra 2300 NiMh AA batterier i en digitalkamera eller är den för stark. Det beror väl på vad kameran tål. Borde stå i instruktionsboken. Hmm står inte men dom rek NiMh batterirer men står ingen max mha tror inte att det är några problem.. e ju samma typ av batteri som vanliga aa bara håller längre =) Om du menar 2300 mAh så är det ju bara laddningskapaciteten på batterierna, har inget att göra med vilken spänning dom levererar. Jag hjälpte en bekant med en digitalkamera som helt plötsligt slutade fungera. Enligt min far så ska man inte köpa batterier med mer än 1800 mAh, detta beroende på att ytterhöljet på batterier med längre drifttid (framför allt på billigare batterier) är för tunnt och man riskerar värmeutveckling med läckage och förstörd utrustning som följd. ahh det där har jag åxå hört, undrar om det bara stämmer. Vanliga alkaliska batteriar för svaga? Alkaliska batteriar har väl mer krut i sig än uppladdningsbara? Det lutar sig att jag kommer att köpa laddningsbara batterirer som har 1800 mAh eftersom högre sägs de att risken för läckage. Själv har jag uppladdningsbara batterier med 2300mAh, funkar alldeles utmärkt till min Minolta Dimage Z1.Batterier till digitalkamera
Tänkte ska skaffa laddningsbara.
Vet inte var jag skulle lägga tråden så den hamnar här :)Sv: Batterier till digitalkamera
Själv kör jag med laddningsbara 2300 mha NiMh batterier .... och fasen så länge de håller.
cya,
/PatrikBSv: Batterier till digitalkamera
Sv: Batterier till digitalkamera
t ex 2300 mA i 1 timma eller 1300mA i två timmar.Sv: Batterier till digitalkamera
När jag sen kontaktade supporten så sa dem att vanliga alkaliska batteriar var ofta för klena för åtminstone den kameran och de rekommenderade uppladdningsbara.
/Per-ErikSv: Batterier till digitalkamera
Har inte lust att sabba sin kameraSv: Batterier till digitalkamera
Har inte fått den uppgiften bekräftad men vem vill chansa.Sv: Batterier till digitalkamera