Har skrivet om detta tidigare, borde vara nåt för Niklas med flera att bita i. Fast gravitationsgrejen funkar inte, gravitoner rör sig också i ljusets hastighet, det bildas gravitationsvågor om du rör ett objekt. >Det är bara att betrakta den i en mass-fjäder-modell, vilken är mycket lik verkligheten. I detta sammanhang vill jag gärna fråga Er . Vad vet Ni om tallkottkörteln ? Niklas Niklas mfl jag vet att Ni har friska nytänkande hjärnor. Om du bygger en stav till månen och kommunicerar genom det bör det gå i ljudets hastighet .. eftersom ljud är uppbyggt av vibrationer. och du kommunicerar i vibrationer vad ljudets hastighet i en järnstav är har jag däremot ingen aning om. Ljudet hastighet i järn är ca 2500 m/s så det är irrelvant,men du har har rätt om du Allt ljud färdas i samma hastighet. om det färdas i samma material med samma energi.Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
Enl.denna teori har Vi 11 dimmensioner,varav Vi förstår 3 plus att Vi accepterar den 4:e tiden.
Jag har alltid varit intresserad av gravitationen och kom redan i min ungdom på att om Vi kunde
vibbrera Månen/ändra gravitation skulle Vi kunna kommunicera med hela Universum nu/exakt snabbare än ljuset.
Dessa nya teorier om spiraler och parallella universum stärker mig i denna tro.
Man letar bla. efter en partikel som kallas graviton (se samma som foton).Om den finns så är teorin riktig.
Då skulle jag kunna kommunicera med intelligenta varelser i vårt universum (membran) genom att
aktivera en reläsändare i ett av våra parallella universum(membran).Kommunikationen skulle bli omedelbar
precis som Vi har det på Jorden.
Helt underbart , den som lever får se ;-)
Ang att kommunicera snabbare än ljuset. Om jag bygger en stav som når till månen.
Genom att knuffa på staven 1 ggn betyder Ja två Nej,
då har jag väl kommunicerat snabbare än ljushastigheten. Eller ?Sv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
Hade precis samma tanke med pinnen till månen, diskuterade den med många tills jag själv fick tänka ihop hur det funkade. Det blir helt enkelt vågor igenom staven när man rör den. Det är bara att betrakta den i en mass-fjäder-modell, vilken är mycket lik verkligheten.Sv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
Oki Niklas jag förstod att du skulle svara så.
Gäller samma regel om jag bygger en stav över till min granne 10 m ? .
Exakt ditt svar får mig att tro på att det finns gravitoner "mass-fjäder-modell"Sv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
Sv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
Gravitationen är den minsta kraft Vi räknar på. Släng upp ett äpple i luften Vi övervinner lätt gravitationen
genom att fånga det i luften . Jämför tex electromagnetism som kan var 10^många ggr större.
Gravitationen är ingångsporten till vår förståellse för det stor.
Att gravitionen upplevs så svagt för oss är att Vi delar den mellan olika mebran/parallella universum,
vår del blir då svag. Det är förmodligen så att gravitationen är den starkaste kraften av alla.
Vi accepter "Svarta hål" Vad är det ?!. Helt enkelt en "maska" till ett annat parallellt/universum.
Vi förstår att det är så stor gravitation att inte ens ljuset orkar genom.
Min kära hustru dog 1991 , Vi hade en överenskommelse om det går så skall Vi kommunicera.
Vi hade vissa tecken som skulle uppfyllas. Jag har fått dessa tecken på det enklaste vis.
Enkelt Enkelt ,Obs ! jag är inte tokig tvärtom superskeptisk .
Enkelt Enkelt hon har bevisat vad jag redan trodde / visste.
Vi krånglar till det, det behövs inte Finns ! Var ! Är ! dom flesta av dina gamla som du säger är döda "kollar" dig.
Det Vi kallar själen är nog ganska nära det Vi kallar teorin om spiraler och membran.
Tror jag som är en sökare och icke anser att jag är tokig.
SvenSv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
nu för tiden tycker jag dom kommer med nya teorier varje vecka eftersom "någon" matematisk formel inte passar i det universumet vi har nuSv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.
lägger till en massa potenser,eller kan det också vara en svängning på 100 000 år det beror
på vilken mottagare man lyssnar på.Du har rätt (graviton) har en frekvens.
Allting svänger med en viss frekvens. Det är en grundsanning Allting svänger !Sv: Ang Tekniskt Magasin spiral o membran teorin.