Hej, nu är det dags för ytterligare en kärra och jag behöver stalltips från er med lite erfarenheter på varianter att användas för både programmering (.net) och design. Jag vill inte byta ut maskinen om ett år, utan denna vill jag kunna använda ett tag framöver Pelle, Se till att välja en med en skärm som har hög upplösning, jag har en med 1400*1050 (har jag för mig) och det är väldigt smidigt jämfört med 1024*768 som de flesta har. En fråga bara Det blev en Dell nx9110 till slut. Får se om det var rätt eller fel val - det får tiden utvisa. Själv är jag inte direkt förtjust i Dell maskinerna (har en hel drös laptops att supporta på jobbet).Rätt bärbar till utveckling i .net?
Mitt förslag: Hewlett Packard NX9010 P4 3.0GHz
Någon med bättre förslag och i så fall varför? Sv: Rätt bärbar till utveckling i .net?
Du ska inte ha något som inte bygger på Centrino architekturen (Pentium M + lite andra styrkretsar). Detta är utvecklar för att dra mindra ström vilket har lett till längre batteritid (~5timmar) och mindre vikt (skulle tippa på att snittet ligger runt 2.9kg).
Dell har vädligt bra priser på laptoppar, själv sitter jag på en centrino-baserad Toshiba som min mobila utvecklignsplattform och jag är väldigt nöjd.
Förövrigt innehåller centrino t.ex inbyggt WiFi som är vädligt strömsnålt.. du kan läsa mer om Centrino på http://www.intel.com/products/mobiletechnology/centrino/index.htm?iid=ipp_browse+featureprocess_centrino&Sv: Rätt bärbar till utveckling i .net?
/JohanSv: Rätt bärbar till utveckling i .net?
Varför gör de inte bärbara datorer utan batteri ?
Ploppa in nätagget i hålet där batteriet satt bara !
Billigare och lättare (för oss som alltid pluggar in den i väggen...)
/Johan
P.S.
Jag skulle valt Fujitsu-Siemens. Har väldigt bra erfarenheter av FS, HP och Compaq är det däremot lite si och så med. (Toshiba brukar ha skönast tangentbord)
OBS Det här är mina personliga åsikter
D.S.Sv: Rätt bärbar till utveckling i .net?
Dock undrar jag om nån annan har en sån för jag hittar inte båda minnesplatserna. Det sägs sitta under tangentbordet men jag vet inte hur jag skall komma åt den.Sv: Rätt bärbar till utveckling i .net?
De kommer successivt att bytas ut mot IBM Thinkpad Txx modellerna
Sitter själv med en T41 (centrino) och är helnöjd.
Mindre, lättare, kraftfullare än Dell:arna jag haft tidigare :o
cya,
/PatrikB