Det är så djä.. patetiskt att hör alla dessa "jag hoppas" så fort någon mediavan människa blir interjuvad. mm. I Svergie får man inte skryta eller tala väl om sig själv det ser andra som störande så hoppas och kanske är bra ord i många fall för att inte sticka ut... Men i några av dina exempel passa ju hoppas rätt bra in för att slippa prata så länge. Du har rätt Jantelagen är en av våra största belastningar,den har Vi tydligen fått med modersmjölken. Den härstammar från den politk vi har idag där alla skall vara lika värda där ingen får vara bättre än någon annan :-) Nja .... Jantelagen kommer mycket tidigare än du tydligen vet. 1800 talet Island Sandemo. Har faktiskt inte sett den filmen, det sägs att den är bra. Får nog ta och göra det. Det där påminner mig lite om när det var Melodifestivalen den stora där nere i något land :) >Har faktiskt inte sett den filmen : <LOL> inte jag heller ;-) Jag håller med SvenPon om det trista "jag hoppas". Men jag tycker inte man ska klanka på idrottsmän eller politiker för detta. Jag tycker det är okritiska journalister som släpper fram sådana floskler. De skulle ställa bättre frågor och följdfrågor. Nu luktar det vänskapskorruption mellan framför allt sportjournalister och idrottsmän, de vill inte vara obekväma Jag hoppas att det är fler som påpekar dessa djä.. floskler när dom hör dom !Jag hoppas !
Nyss var det SJ snubben som hoppades att SJ skulle gå med vinst i år.
Begriper väl varenda djä.. att han hoppas,varför inte svara "jag tror att Vi går med vinst i år"
Samma med idrottsfolk,"jag hoppas jag vinner" eller "jag hoppas på en bra placering"
Det begriper Vi att du hoppas, men varför inte svara "Jag tror" eller "det blir svårt" "jag gör mitt bästa"
Så djä.. trött på dessa enfaldiga "Jag hoppas det går bra i nästa val" Osv.
Jag hoppas att solen går upp imorgon och jag har morgonstånd som vanligt ;-)
EDIT:Nu har jag löst detta med dubbla inlägg.Jag väljer först Forum och sedan skriver.Sv: Jag hoppas !
Jag skall göra mitt bästa för att det skall gå bra så får vi se vart jag hamnar. i kortare version,
jag hoppas att det går bra. Sv: Jag hoppas !
Så mycket skit Holm har fått för att han svarar att det är bara guld som gäller.Då kommer skribenter
ur olika läger med sitt fula Jantelag finger och skriver ner honom.Nu är han Gud.
Samma med J-O "I love You" sparka alla Jantenissar i röven från mig.
Stenmark hade koll på läget. "Int lönt förklara för dom som int begrip"Sv: Jag hoppas !
Sv: Jag hoppas !
Det är en Nordisk gen som Vi fick redan på 1800 talet.Den kommer från det borgliga slavsammhället.
I Sverige frodades den under statartiden och prästdjävlarnas predikan. Se Utvandrarna.Sv: Jag hoppas !
En lustig sak är att de mer högerställda är mer skrytsamma och öppna vad de står för än vänsterstyrda som oftast tycker det är pinsamt att prata om politk m.m. Räkar de bara hata jantelagen så mkt att de trottsar den? Eller råkar de bara ha mer villja och kunskap om politik än många jantelagare? Sv: Jag hoppas !
När utlänska journalister fick höra att Sverige ha i bokat globen i förväg för en final,blev det ett rena ramaskrik att det var uppgjord och det men som dom förklarade att vi allt gör på det viset varje år men det lyssnade dom inte.
Samma sak med fotbollen när det slutade 2-2 och Italien åkte ut.
Det blev ett jädrans skrik på det och klagande för det var ju just 2-2 som det inte fick bli och så blev det.
Är det bara några minuter kvar och det står 2-2 och man vet att man går vidare inte faskien sliter man ut sig så Italienarna blir glada utan spara krafterna till nästa match.
Samtidigt var det ju bra för då fick man en stornation inom fotbollen mindre eftersom England, Frankrike, Tyskland, Spanien och Italien onte kom långt :)
Synd att Sverige inte kom långt men att Grekland vann (Trodde inte ens att dom hade fotboll där knappt :)
Det senaste är ju speedway när England blev förbannad för dom tyckte att dansken släppte förbi Svensken så vi fick gulden och dom inget.Sv: Jag hoppas !
Edit: aha du menade Utvandrarna jag trode du menade Jantelagen flåt :-)Sv: Jag hoppas !
Sv: Jag hoppas !
Sluta hoppas, hoppa som Stefan Holm !