Ibland sitter man och funderar... Tja, en scanner funkar väl så att den skickar ut ljus och mäter av hur mycket som reflekteras, inte sant? Varför inte leta upp närmsta scanner, borde vara lättast. Reflex däremot är det inte säsong för, så har du tur kanske någon Junior har en drällandes som de inte behöver just nu, kom däremot ihåg att återlämna denna till Junior sen. >Just nu funderar jag på om man kan scanna en reflex? Jag skulle utan att tänka säga att den blir svart. Japp! Då var det klart! Nu kan jag gladeligen tillfredställa alla som skulle undra. Den bilden blev ju riktigt bra! Ja visst blev den vacker!Hypotetisk fråga
Just nu funderar jag på om man kan scanna en reflex?
Jag är rätt säkert på att det går, men frågan är väl mest hur resultatet blir...Sv: Hypotetisk fråga
Ju mer som reflekteras i en viss punkt, ju ljusare blir punkten.
Då borde en reflex bli helt vit i de flesta punkterna (fast den är väl uppbyggd som någon slags bikake-struktur, och då borde väl mellanrummen bli mörka), eller?Sv: Hypotetisk fråga
Skall bli spännande att se resultatet sedan.
//Anna-Karin,
undrar vem som snodde min arbets/studielust?Sv: Hypotetisk fråga
Klart att det går.Om du scannar en bild på någon som viftar bort en geting, scannar du en reflex. ;-)
Du kan också scanna en bild där någon avbildas via en spegel,då scannar du en reflex.
Hela scannern fungerar pga av reflexer
Förresten så allt du kan scanna eller se på riktigt . Är reflexer som våra kära moder sol hjälper oss med.
Frågan var inte hypotetisk den var relevant. Svar Ja. "Ju mer man rotar i en skit ju mer luktar den."Sv: Hypotetisk fråga
Har provat att scanna in en etikett med blank bakgrund. Denna blev helt svart.
Om man tänker efter så borde bakgrunden blivit vit eftersom den reflekterade ljuset bra.
Hoppas att någon har en reflex att scanna så man slipper ligga sömnlös och grubbla hela natten.Sv: Hypotetisk fråga
Och det var ju inte så underligt svar på den frågan egentligen...
Det är helt enkelt så att ljuset reflekteras bort, då reflektorerna är vinklade.
Facit: www.netherworld.se/temp/reflex.jpgSv: Hypotetisk fråga
Har du prövat med andra typer av reflexer, t.ex. reflexband (mindre reflekterande korn)?Sv: Hypotetisk fråga
Dessvärre så har jag inte tillgång till mer än just den.
Men haka gärna på, de som har!