Efter några installationer av program på min XP Pro så vil den inte stänga av datorn utan startar om. Egenskaper på Den här datorn - Avancerat - Start och återställning - Starta om automatiskt Den tror jag inte det är, för den är ibockad på andra datorer som stänger av sig. har samma? problem, oftast funkar det bra men ibland så startar den om istället för att stänga av sej, och meddelar att "windows has recovered from a serious error" ..eller nåt i den stilen. Hade ett liknande problem efter att ha pulat in ett SCSI kort i en maskin. Men efter en uppdatering av BIOS så funkade det finfint... Kryssrutan "Starta om automatiskt" startar om datorn om ett allavarligt fel inträffar (blåskärm). Tar du bort krysset bör du få upp en blåskärm med felmeddelande vid avslut istället. Ahh.. ska prova när jag får en ny nät del. Ja men tanken var att det är nått fel på din dator, och den inställningen gör så att Windows ska startas om vid fel.WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Jag misstänker att något har hakat uppsig och styr windows att starta om.
Någon som vet hur man löser problemet?Sv: WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Jag vet inte om det har nått med ditt problem att göra, men kan vara värt att testa.
ThomasSv: WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Sv: WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Kanske värt ett försök?Sv: WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Tror nätdelen rök efter allt ström dödar avstängning.Sv: WindowsXP stänger inte av sig, bara startar om?
Thomas