Jag har ett Geforce-kort med TV-out och brukar använda nView/klona, dvs så att man får bild på både skärmen och TVn samtidigt (samma bild). Jag har ingen aning om vad det kan bero på, men du kan ju prova TVTool (www.tvtool.de) och se om det fungerar bättre där. Nu är jag inte någon expert men samma sak har inträffat för mig också och då var det någon codec som skapade problemet. Men det finns en mycket trevlig lösning. Nu kommer jag inte ihåg vad menyn hette man skulle gå på eftersom jag just har bytt grafikkort till ett 6800 Ultra :-) dock har jag också ett liknande problem, jag lyckas inte alls klona bilden. Hmm känner igen det där, hur är det med ljudet?? Jag kan säga att jag mixtrat en hel del med det på sistone. Jag måste sätta TV:n till primär bildskärm för att det ska visa bilden på TV:n (men då försvinner den på skärmen). Jag ser ju fortfarande skrivbordet och det, det är bara svart i själva filmfönstret. Det är precis så jag får göra nu. Men eftersom det har fungerat förut så borde det bara vara nått som är fel, frågan är vad. Thomas: Jag kör PAL -B /D /G /H /I, fråga mig inte vad det står för, jag kan bara välja hela raden på en gång... Fanns ett alternativ för överlaggring(overlay på engelsak) där man angav att detta skulle "speglas" på sekundärbildskärmen.TV-out
Det fungerade perfekt förut, men nu den senaste tiden så har det blivit problem när man ser på film. Det är bara på den "primära bildskärmen" som filmen syns, på den andra blir det bara en svart ruta.
Vad kan det bero på? Jag har installerat om drivrutinerna ett antal gånger och testat olika versioner men med samma resultat.
ThomasSv: TV-out
/MickeSv: TV-out
Nåväl, återigen till ditt problem, det ska finnas i menyn någonting som heter överlagring eller nått sånt. Och där väljer du helskärmsenhet och sekundär så får du alltid fullskärm med bild i tv'n oavsett om du surfar eller spelar office. Och det bästa är att det inte är svart bild :-)Sv: TV-out
Har du testat en annan mediaspelare.
Är du noga med att det fönstert du kör videon är överst om du har fler fönster (Har märkt ibland att tv bilden byter om jag har en annan aktuell fönster markerad :)
Har du testat att köra nnat än klona (Jag körde innan så att min TV blev min högra sida förlägning
(Jag kunde dra en fönster från min datorskärm över höger kanten och den kom över till TV)
PS Glömde att säga att första gången fick jag åxå svart skärm men efter ett tag så kom bilden :)Sv: TV-out
Om du går in på nView så finns där två skärmar antar jag... (så är det iaf hos mig) Markera den som är omarkerad, bocka för "Gör till primär bildskärm" och tryck på verkställ... Så får jag iaf göra för att det ska funka hos mig.
Sen att jag inte får nån färg på tv:n är en annan historia... Nån som vet vad det kan bero på? Om jag startar TV-Tool så blir det färg på tv:n (även om jag inte går in i TV-mode, det räcker att programmet är startat)
/DaPeSv: TV-out
Angående att det är svartvitt, kör du i PAL(-B)?
ThomasSv: TV-out
Knalli: Jag tänkte försöka det, men hittade inte vart jag ändrar det...
/DaPeSv: TV-out
Nu finns även möjlighet att visa overlay i helskärm på sekunderenheten.