Samma blais ! Jag gör fel. Välj först Skriv sedan ! Egentligen inte mitt fel ! Per Bill, moderaternas talesman i alkoholpolitiska frågor, har enligt Aftonbladet sagt: <b>Moderaterna brukar dessutom plädera för skärpt straff för brottslingar. Är de för ett skärpt straff för Per Bill? </b> <b>Det skulle passa bättre på någon kommunist eller miljövän som skapar "Big Bills" till fattiga medelsvenssons?</b> "Mycket passande efternamn på en moderat förresten... (bill = sedel)." <b>VARFÖR i hela världen skall DET vara så FULT o SKAMLIGT att tjäna sina egna pengar?</b> <b>Att vara arbetslös är som moment 22. För att få erfarenhet så måste du jobba, för att få jobb så måste du ha erfarenhet, alltså, glöm allt vad jobb heter.</b> Tänk om livet var så lätt så alla kunde jobba med det de ville :-) <b>när det väl finns är ribban på de som anställs oftast rätt hög. :-(</b> Problemet är att jag aldrig kommer att kunna jobba med det jag vill, därav att jag har utbildat mig på data och nu administration. Om jag var fullt frisk och hade en kropp som ville vara med så skulle jag vilja jobba med akutsjukvård, polis, ambulansförare eller något inom barnomsorgen. <b>Ändå är du en av de som jag tycker visar upp mest kunskaper här, liksom jag (tror jag iaf) gör på PHPportalen.</b> Min styrka är tyvärr inte att vara driftig, även om jag bor i Gnosjö. Däremot är jag klurig och gillar att söka bra lösningar. <b>Min styrka är tyvärr inte att vara driftig, även om jag bor i Gnosjö. Däremot är jag klurig och gillar att söka bra lösningar.</b> Det verkar ju som om folk behöver hjälp med sådant här: [Beräkna tidsdifferens, med hänsyn till helgdagar och "nätter], men hur hittar man dem utanför forum? Skriv egna komponenter och marknadsför dom enligt samma koncept som Compona, det finns massor av ideer till komponenter som är säljbara. Du kan t.ex. kolla upp mina filer på filarean, de omfattar allihopa problem som är vanliga där lösningen är fullt säljbar nästan oavsett programmerings-språk.Moderater är bäst !
Sv: Moderater är bäst !
– Barn ska kunna växa upp i lugn och trygghet utan alkoholiserade föräldrar.
Moderaterna brukar dessutom plädera för skärpt straff för brottslingar. Är de för ett skärpt straff för Per Bill?
Mycket passande efternamn på en moderat förresten... (bill = sedel).Sv: Moderater är bäst !
Nej, varför skulle moderaterna vilja att Per Bill ska straffas? - Polisen tog inget blodprov på honom och
har därför inga bevis för att han var starkt påverkad av vinet. Tittar vi sedan på de bilder som finns där
Per Bill brottas ner är det väl inte konstigt att han slår tillbaka?
<b>– Barn ska kunna växa upp i lugn och trygghet utan alkoholiserade föräldrar.</b>
Det är givetvis en bra inställning.
<b>Mycket passande efternamn på en moderat förresten... (bill = sedel).</b>
Något du försöker få fram här eller? - Det skulle passa bättre på någon kommunist eller miljövän
som skapar "Big Bills" till fattiga medelsvenssons?Sv: Moderater är bäst !
Ger detta "Big Bills"?
- Barnbidraget höjs till 1 050 kr/mån från 1 januari 2006. Flerbarnstillägget höjs med 100 kr från och med andra barnet.
- Inkomstskatten sänks med mellan 960 och 2 400 kr/år för alla, <b>mest för låginkomsttagare</b>.
Den stereotype moderaten borde gilla detta:
- Slopad arvs- och gåvoskatt från 1 januari 2005.
- Höjt fribelopp i förmögenhetsskatten till 3 miljoner kronor.Sv: Moderater är bäst !
VARFÖR i hela världen skall DET vara så FULT o SKAMLIGT att tjäna sina egna pengar?
Så trött på alla jäkla Jantar som skall vara så ottroligt avis på dem som det går bra för.
Stå på era egna fötter och sluta lev på andra istälelt så kanske många Jate-lagar raderas
och vi får ett trevligare socialt klimat i detta sjuka avdunssjuka janteland. ;-)
Att tjäna pengar är fult att vinna miljoner på lotto är helt ok. hum... ok... logiken? Sv: Moderater är bäst !
Är det någon som har påstått att det skall vara det?
<b>Stå på era egna fötter och sluta lev på andra istälelt</b>
Och var hittar man ett jobb?Sv: Moderater är bäst !
Facit för mig ser ut så här:
Arbetslös sedan 03-98, har pluggat ett antal IT utbildningar, sökt över 200 jobb, aldrig kommit på intervju.
Låg inne på Arbetsförmedlingen med facit av 239 visningar, inte ett enda jobberbjudande.
Jag ledsnade och avregistrerade mig, ligger inne nu igen sen några veckor tillbaka, 7 visningar, inte ett enda jobberbjudande. Samma med jobbsökeri här på Pellesoft, många som har läst, men inga erbjudanden.
Ligger inne på, manpower, proffice, Adecco, mayday, Xhelp osv med samma facit där, inte ett enda erbjudande om jobb. Går en utbildning nu som är slut nästa vecka, har lärt mig massor inom administration men är likt förbannat totalt ointressant på arbetsmarknaden.
Att vara arbetslös är som moment 22. För att få erfarenhet så måste du jobba, för att få jobb så måste du ha erfarenhet, alltså, glöm allt vad jobb heter.
Om man som jag dessutom har en sjukdom så är man ännu mindre intressant på arbetsmarknaden.
Denna sjukdom gör att jag inte kan ta vilket jobb som helst heller, jag vill inte bli ännu sämre och kanske inte klara av att jobba alls.
Jag vill inget hellre än att jobba men när man aldrig får chansen trots att man försöker så tröttnar man på att försöka.Man orkar inte stånga skallen blodig hur länge som helst, till slut så går man sönder.
Plugga har jag tröttnat på eftersom det inte har lett till någonting på alla dessa år.
//Anna-KarinSv: Moderater är bäst !
Amen!
<b>Samma med jobbsökeri här på Pellesoft, många som har läst, men inga erbjudanden.</b>
Ändå är du en av de som jag tycker visar upp mest kunskaper här, liksom jag (tror jag iaf) gör på PHPportalen.Sv: Moderater är bäst !
Blir själv om jag inte hittar nytt konsultuppdrag arbetslös om 2 veckor.
Men jag vidar utbildar mig och söker på marknaden vart jag kan se att det saknas kompetens.
Jag to m kritiserar min egna kompetens för att kanske fatta att jag inte är gjort för det som kanske
verkar roligt. Jag skulle lätt villja vara Idol, men kan inte sjunga. :-) så att söka Idol jobb är ju lite lönlöst.
Undertiden får man ju ta andra småtråkiga jobb för att kunna överleva och ha råd att vidareutveckla sig till det marknaden behöver.
Om man har svårt att få IT-jobb kanske det är dags o se efter andra intressanta områden o ha IT som en hobby? Så tänker jag göra om det inte blir stor vändning snart.
Så jag tror det kommer gå bra för er. Men IT branschen är inte ljus i dag och att leta efter nått som inte
finns kan vara svårt, och när det väl finns är ribban på de som anställs oftast rätt hög. :-(
Mvh JohanSv: Moderater är bäst !
Och de kan sätta den högt, eftersom det finns så många som var ute i IT-svängen på 90-talet men sedan blev friställda efter millennieskiftet.Sv: Moderater är bäst !
Tyvärr så bär barn på ett virus som är dödligt för folk med min sjukdom, men även min hörselskada sätter P för alla sådana planer.
Nästa steg blir väl att byta yrke igen antagligen, men frågan är om man har någon nytta av det.
Hittils har mina försök att komma ut på arbetsmarknaden igen varit förgäves.
//Anna-KarinSv: Moderater är bäst !
Mitt råd är att sluta visa upp kunskap och börja implementera den istället, gör mjukvaror som du kan sälja och ha som referenser. Pellesofts bästa exempel på person med den driften är imo Roggan (www.compona.se). Själv har jag fått ett bra, välbetalt och varierande jobb via kontakter på Pellesoft. Enligt min mening är moment 22 jämförelsen lite vek då man faktiskt i våran bransch kan skapa sig ett namn med karriärsmöjligheter i den egna kammaren så länge man har driften och orkar med smällarna.Sv: Moderater är bäst !
Sv: Moderater är bäst !
Okej, men utan att vara driftig så kan tyvärr inte jag se hur du ska komma någonstans i yrkeslivet då driftighet och egen vilja är något som krävs att man visar upp på ett jobb.
Om du gillar att söka bra lösningar så tycker jag att du ska leta rätt på generella problem i omvärlden och söka efter lösningar på dom, då kan du komma att betecknas som driftig...Sv: Moderater är bäst !
Egen vilja, idéer och eget initiativtagande kan jag väl ha även om jag är dålig på att driva projekt själv?
Flera av dem jag har hjälpt är driftiga, men behöver hjälp med att skriva fungerande kod. Tillsammas får vi till något bra, men ensam skulle varken jag eller den andre få till något vettigt.Sv: Moderater är bäst !