Svenska folket är kloka, vilken djä... tur att Vi inte gick in i detta getingbo. <b>Sven skrev : </b> <b>Som sagt, mina mjölkpriser är påhittade, skillnaden i verkligheten mellan mjölkpriserna kanske bara är 30-50% men det innebär ju att försvaret trots allt att nedskärningarna har gjort nytta även om den faktiska kostnaden i kronor räknat är densamma.</b> Oki jag köper din liknelse. Makthavarna blir så förvånade när Vi angriper dom. ><b>Well, låt säga att en liter mjölk kostade 5 spänn 1994 (troligen mer, men vill ha enkla siffror) och att den kostar 10 spänn idag p g a inflationen. En dubblering alltså...</b>EMU debatten Vi hade !
Min analys att sådana länder som Grekland Portugal Spanien Italien Frankrike och i viss mån Tyskland
kan man inte lite på.Vi har inte sett slutet på detta elände mitt tips är att Italien har lurat röven av EMU.
Tyskland skäms och fixar till sina budgetunderskott.
Tycker att Grekland skall straffas med totalt stopp för bidrag till deras tobaksodling.
Dom har helt enkelt inte diciplin och handlingskraft att styra sådana här saker.
Vi röstar nästa gång 2010 då kanske det har rättat till sig i leden så att även Vi kan gå med i EMU.
Tycker Sven vrånggubbe.
PS
Vad rör försvarsbeslutet håller jag med Göran,det finns inget departement som har så stora "svarta hål".
Militärer kan helt enkelt inte budgetera. Jag vet, jag har suttit i den smeten när det bara vara att äska medel,
så fick man det, bråkade man så var man kommunist och försvarsovänlig.Trots ofantliga nerdragningar
har försvaret idag samma 40 miljarder budget som dom hade när jag slutade 1994.
Vad kostade en liter mjölk 1994 vad kostar den idag ?
DSSv: EMU debatten Vi hade !
> "Trots ofantliga nerdragningar har försvaret idag samma 40 miljarder budget som dom hade när jag slutade 1994. Vad kostade en liter mjölk 1994 vad kostar den idag ?"
Well, låt säga att en liter mjölk kostade 5 spänn 1994 (troligen mer, men vill ha enkla siffror) och att den kostar 10 spänn idag p g a inflationen. En dubblering alltså...Om vi antar att försvaret också drabbas av samma inflationen (vilket ju är rimligt) så borde ju deras kostnader ha varit 80 miljarder idag om man inte gjort nedskärningarna. Då är det ju ganska bra om man kan hålla kostnaderna på samma belopp som för 10 år sedan...eller?
Som sagt, mina mjölkpriser är påhittade, skillnaden i verkligheten mellan mjölkpriserna kanske bara är 30-50% men det innebär ju att försvaret trots allt att nedskärningarna har gjort nytta även om den faktiska kostnaden i kronor räknat är densamma.Sv: EMU debatten Vi hade !
Tycker ditt resonemang stämmer utmärkt, men när jag läste ditt & Svepons inlägg kom jag bara att tänka på Peps-låten "Falsk matematik"... ;-) Sv: EMU debatten Vi hade !
Sanningen är att dom och Vi tror att dom får man inte antastas.
Får dom Visst !!!Sv: EMU debatten Vi hade !
Vår socialdemokratiska Justieminister Gerijer gillade småflickor
Vår stadsminster Fälldin knullade horor. osv osv
Fullt naturligt , ingen kan förneka sina begär.Jag gör likadant !!!
Egentligen visar det på att Vi har sunda ledare, som kan njuta av sex
Det "dräler" av sur "kärringar" där ute som vägrar sina karlar SEXSv: EMU debatten Vi hade !
Aha... det är därför maxavgiften för medlemskapet också fördubblats.