Hej på er ! Inte för att vara elak men... Vb 5? Det är lika utdött som vb 6 är ;) (Och vb 6 är utdött, rätt konstigt att det fortfarande sker nyutveckling i det språket trots alla klagomål på det) Knata tillbaka med boken då och förklara problemet för dem. Det borde ju ligga i deras intresse att du får en bok som är användbar. En annan sak som är "farligt" är prisskillnaderna. Ahh ännu en helsingborgare.... nä vi har inga bra bokaffärer här faktiskt =/ Jag bor i Göteborg. Här finns väl ett visst utbud, men databöcker köper jag ändå alltid på internet, utomlands. Det är oftast mycket billigare, större utbud och de är ju ändå (ofast) på engelska. Fast visst är det bra när man kan knata ner till facklitteratursavdelningen och skumma igenom lite så man ser om en bok är bra eller ej. Biblioteket är ännu värre >Inte för att vara elak men... Vb 5? Det är lika utdött som vb 6 är ;) (Och vb 6 är utdött, rätt konstigt att det fortfarande sker nyutveckling i det språket trots alla klagomål på det) Jag brukar kolla här: http://se.pricerunner.com/books/ >Verkar som att även du fortfarande gör program i VB6, trots alla klagomål...? Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Jag bara skriver och berättar en sak som jag blev drabbad för häromdagen.
Att jag köpte en bok till ett bra pris för snart ett halvår sen. men jag har inte läst
den än. Nu när jag skulle läsa den så fick jag se att det var dubletter av sidorna 33-64
sen var sidorna 65 - 96 borta, så det är nog bäst att man kollar innan man går från
affären om alla sidor är med eller hur.
Boken var från " BONNIERS och är en VB 5 " på ca 200 sid.
Mvh JaejoSv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Sv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
//Anna-KarinSv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Jag handlar alltid på internet numera.
Köper man 3 böcker brukar den 3:e boken vara gratis jämfört om man handlar på en vanlig bokhandel
Och bokhandlarna i HBG är inte att leka med. Försök hitta en facklitteratursavdelning.Sv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Enligt deras senaste rön kan kanske jorden snurra runt solen (ska tas upp i stadshuset på tisdag kl 10)Sv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Taget från Gmail-tråden:
"Ger dock inte upp på det en gång; vill se autouppdatering först (blir nog ett litet vb 6 program annars), men framför allt vill jag se wap-stöd på den + imap stöd (autokoll i nallen efte nya mail, rätt och slätt)"
Verkar som att även du fortfarande gör program i VB6, trots alla klagomål...?
ThomasSv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Kan skilja grymt mycket på olika butiker, i en del fall har t.o.m Akademiboklådan varit billigast (men det r inte ofta). Kollade på en bok där det var ungefär 1000 kr skillnad mellan dyrast och billigast :PSv: Man skall passa sig för att köpa Böcker !
Det är för att jag slipper skapa ett nytt projekt ;) Dessutom involverar det hela två saker; ie ocx + timer. Dvs. nada kod i princip. Dessutom att minnet är lite smått kritiskt då ett program som ska vara igång jämt inte bör dra för mycket (antagligen .net:s svaghet :/ )
Kan dock tillägga att jag börjat pilla på ett projekt i .net med systray-ikon å annat tjafs utan ie ocx eftersom att det blev mycket smidigare, hade itne ens börjat med vb 6-programmet :)
Vad jag menar med att vb 6 är utdött är att språket är dåligt; och om man ska lära sig programmera så varför inte i .net? Det senaste jag hört om icsharpcode.net är att ide:n ska klara windows forms design i både vb.net och c#. Om det nu är lika enkelt att skriva program i c# som i vb 6 så varför lära sig vb 6 då? Vb 6 har stora brister och microsoft har ytterst begränsad support för det, likaså börjar folk tappa sina vb 6 kunskaper och intresset över lag för vb 6 sjunker. Det blir helt enkelt svårt att få hjälp med det :/
Följande saker har ajg haft problem i vb 6 som jag sluppit i .net:
* Multitrådning; vb 6 ide stödjer det inte
* Att det blir en massa api-anrop
* Att vb 6 har en himla massa oförutsägbara påhitt
* Att alla komponenter i vb 6 kräver registrering
* Oop stödet i vb 6 är lågt, enkla saker såsom arv stöds inte alls